چاپ کد خبر: 49309
10 فروردین 1400

جزئیات آزادی خانواده ی هواپیماربای «ارتفاع پست»

هواپیمارباها

به گزارش اول فارس ، چهار هواپیماربای پرواز اهواز – بندرعباس به پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا و با موافقت رییس قوه قضاییه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) پس از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند.

ابراهیم حاتمی‌کیا ۳۱ فروردین سال ۹۹ طی نامه‌ای به حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه پیشنهاد عفو و بخشش این چهار هواپیماربا را داده بود.

خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ‌ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، عاملان اصلی این هواپیماربایی، ابتدا به اعدام محکوم شدند اما این حکم در نهایت به حبس ابد تبدیل شد.

خانواده حردانی ۲۳ آذر سال ۷۹ سعی کردند هواپیمای اهواز – بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند.

فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و نویسندگی مشترک حاتمی کیا و اصغر فرهادی براساس این قصه واقعی ساخته شده بود.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ارتفاع پست» آمده است: قاسم که ادعا می‌کند برای خانواده و دوستانش در یک شرکت صنعتی در بندرعباس کار پیدا کرده، آنها را سوار هواپیما می‌کند. اما تنها نرگس است که از قصد قاسم خبر دارد. قاسم هواپیما را می‌دزدد و …

لیلا حاتمی، گوهر خیراندیش، حمید فرخ نژاد، محمدعلی اینانلو، شهرام قائدی، امیرکاوه آهنین جان، احمد کاوری، مهدی ساکی، امیر آقایی، رضا شفیعی جم و فرشته سرابندی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار