چاپ کد خبر: 69348
8 مهر 1400

جزئیات آزادی و عفو زندانیان دارای مجازات نقدی اعلام شد

معاون قضایی قوه قضائیه گفت: مددجویانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضائیه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

زندانی جزای نقدی

به گزارش اول فارس،  معاون قضایی دستگاه قضا تاکید کرد که برخی زندانیان دارای مجازات نقدی عفو می شوند. او جزئیات عفو زندانیان دارای مجازات نقدی را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه شامگاه امروز در دیدار مسئولان عالی قضایی با مردم استان قزوین اظهار داشت: مددجویانی و زندانیانی که به دلیل جزای نقدی در زندان هستند، با تشخیص ریاست قوه قضائیه و نظر موافق مقام معظم رهبری عفو و آزاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: بنابراین چنین افرادی باید در اسرع وقت مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از موافقت رهبر معظم انقلاب و رئیس دستگاه قضا در فهرست عفو و بخشش قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش سرکشی به زندان‌ها و مواجهه حضوری با زندانیان را از جمله وظایف مهم مسئولان قضایی استان‌ها دانست و ادامه داد: مدیران قضایی و قضات ما باید محکومانی که برای بیان مشکلات خود از فن بیان بی‌بهره هستند را شناسایی کرده و ضمن گفت‌وگوی صمیمانه آنها مشکلاتشان را تشخیص داده و نیازهای آنها را مرتفع کنند.

رحیمی یادآور شد: تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری و همچنین تقاضای عفو زندانی‌ها ۲ موضوع اصلی مطرح شده از سوی مردم استان قزوین بود و بعد از این ۲ موضوع هم اجرای احکام قطعی از دغدغه‌های مردم قزوین بود.

رئیس دیوان عالی کشور هم در این دیدار با اشاره به مشکلات قضایی عدیده مردم استان قزوین گفت: با توجه به شکل متفاوت پرونده‌های حقوقی و کیفری راهنمایی‌های لازم را به مردم انجام دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مرتضوی‌مقدم افزود: مشکل حادی در پرونده‌های قضایی مشاهده نکردیم و پرونده‌های مربوط به استان را به مدیران قضایی استان قزوین واگذار کردیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار