چاپ کد خبر: 37910
23 آبان 1399

جزئیات آمار بارندگی اخیر و هشدار هواشناسی فارس درباره احتمال آمدن سیل

بارندگی 5

به گزارش اول فارس ،مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی، فعالیت سامانه بارشی در استان و تقویت تدریجی آن، احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی، غربی و مرکز این استان وجود دارد.

قطره سامانی با اشاره فعال بودن سامانه بارشی تا صبح فردا در استان افزود: در صورت تداوم بارش‌ها در این مناطق، شاهد آب گرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهیم بود.

 بیشترین میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز در اردکان ۷۹ و ۴ دهم، درودزن ۴۹ و اقلید ۴۸ میلی متر بوده است. مهرداد قطره سامانی افزود: در شیراز ۲۸ و ۸ دهم و شهرک گلستان ۳۸ و ۷ دهم میلی متر باران بارید.
وی تصریح کرد: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده تا صبح فردا در بیشتر نقاط استان به جز برخی شهر‌های جنوبی فعال است.قطره سامانی گفت: شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب پرهیز کنند

بیشترین میزان بارش در سپیدان ثبت شد

بر اساس این گزارش ، رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در این استان و تقویت تدریجی آن، احتمال جاری شدن سیل در مناطق شمالی، غربی و مرکز این استان وجود دارد.

فرید اسماعیل‌زاده  با اشاره به اینکه فعالیت سیستم تا صبح فردا (شنبه) در حال تشدید است افزود: در صورت تداوم و شدت بارش‌ها در مناطق مذکور شاهد آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهیم بود.

خسارت گزارش نشده است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: به رغم بارش‌های خوبی که در مناطق مختلف استان شاهد بوده‌ایم اما تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی ارائه نشده است.

رحیم آزادی افزود: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در آماده بارش هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

هواشناسی فارس 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار