چاپ کد خبر: 50139
19 فروردین 1400

جزئیات اجرای طرح ثبت اطلاعات املاک و اسکان+فیلم

صدا وسیما: خانه نیاز اولیه‌ای که این روزها، داشتن آن آرزوی خیلی‌ها شده است، خانه‌هایی که ساخته می‌شود، اما نه فروخته و نه اجاره داده می‌شود تا چراغی در آن روشن شود.

با تصویب مجلس شورای اسلامی از ۱۹ فروردین قانون جدیدی اجرا می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در این زمینه گفت: از ۱۹ فروردین مردم اعم از مالک و مستاجر ملک خودشان را در “سامانه ملی املاک و اسکان کشور” ثبت می‌کنند.
البته ثبت نام در “سامانه ملی املاک و اسکان کشور” بر اساس رقم آخر کد ملی سرپرست خانوار و به ترتیب انجام خواهد شد.

شاید بپرسید، اگر واحد مسکونی به نام سایر اعضای خانواده باشد چه اتفاقی می‌افتد؟
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال گفت: در هر خانوار، سرپرست خانوار به نمایندگی از خانوار این اطلاعات را ثبت می‌کند.
محمود محمودزاده افزود: این به آن مفهوم است که هر خانواده‌ای که با هم زندگی می‌کنند و اجزای خانواده هستند، یک واحد سکونت رسمی و یک واحد فرعی می‌توانند داشته باشند و این مشمول مالیات نیست.
یک هدف اجرای این قانون، ثبت اطلاعات محل سکونت خانوارهاست که اگر ناقص انجام شود و یا اصلا انجام نشود، واحد مسکونی مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.
هدف دیگر اجرای طرح ثبت اطلاعات املاک و اسکان، شناسایی واحد‌های مسکونی خالی است، البته هر خانوار می‌تواند یک واحد مسکونی اصلی در محل زندگی و یک واحد مسکونی فرعی در شهر دیگر داشته باشد که این ۲ واحد مشمول خانه‌های خالی نمی‌شود. اما اگر واحد‌های بیشتر خالی از سکنه داشته باشد، ​مشمول جرائم مالیاتی خواهد شد.
این هم یک راه حل برای تنظیم بازار مسکن است، اما آیا این قانون راه فرار سوداگران را می‌بندد؟    

سامانه ملی املاگ واسکان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا هیبتی کرمانی دوشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

درباره املاک و اسکان مسکن کشوری و مبایعه نامه

رضا هیبتی کرمانی دوشنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

درباره املاک و اسکان مسکن کشوری و مباینامه

آخرین اخبار