چاپ کد خبر: 61030
25 تیر 1400

جزئیات انفجار و آتش سوزی وسیع در خیابان سلامی شیراز

آتش سوزی 9
به گزارش گروه حوادث اول فارس از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیرا از وقوع آتش سوزی گسترده در یک انبار ضایعات پلاستیکی خبر داد و درباره آخرین جزییات این حادثه، گفت: ساعت ۱۶ و ۵۵ دقیقه عصر امروز آتش سوزی در یک انبار قطعات و ضایعات پلاستیکی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد که بلافاصله به دلیل گستردگی حریق ۵ ایستگاه به همراه ۸ خودروی عملیاتی و تانکر‌های آب رسان به محل حادثه واقع در بلوار ولایت خیابان سلامی شمالی شیراز اعزام شدند.

او با بیان اینکه شعله‌های آتش بخش اعظمی از کارگاه را در بر گرفته و به سرعت درحال گسترش بود، افزود: محل حادثه محیطی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع بود که بخشی از آن به صورت روباز و بخشی به صورت سوله روبسته ساخته شده بود که با چهار دیوار در اطرافش محصور بود.

قانع ادامه داد: در این کارگاه مواد پلاستیکی ضایعاتی و مواد دیگری تولید میشد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: این حریق گسترده در مجاورت کارگاه‌های دیگر رخ داده بود و بیم آن می‌رفت که آتش به سوله‌های دیگر نیز سرایت کند. در نهایت با عملیات سریع نیرو‌های آتش نشانی حوالی ساعت ۱۹ حریق اطفا شد.

قانع تاکید کرد: در میان ضایعات موجود در محل تعدادی سیلندر گاز ۵۰ کیلویی LPG وجود داشت که در جریان این آتش سوزی دچار نشتی شده و کاملا شعله ور بودند، تیم‌های اطفایی قبل از بروز انفجار و رخ داد حادثه‌ای غیر قابل جبران سیلندر‌ها را از محل خارج و عملیات خنک سازی را انجام دادند.

گفتنی است این حادثه مصدومی نداشت و در پی آن ۲۰ تن ضایعات طعمه حریق شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

خادمیان شنبه , ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

خیابان سلامی نه اسلامی!

آخرین اخبار