چاپ کد خبر: 45983
3 اسفند 1399

جزئیات انهدام باند سرقت از افراد سالمند در شیراز

سارقان آگاهی 1

رئیس پلیس آگاهی استان از متلاشی شدن اعضای باند ۳ نفره  سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای و کشف ۶۰ فقره کارت عابر بانک مسروقه از آنان در شیراز خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “کاووس حبیبی” در اینخصوص اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از افراد سالمند مبنی بر سرقت کارت بانکی توسط جوانی که قصد کمک به آنان در دریافت وجه از عابر بانک را داشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی مطلع شدند که اعضای باند ۳ نفره در کنار عابر بانک‌های سطح شهر کمین کرده‌اند و پس از شناسایی افراد مسن و کهنسال به بهانه کمک به آنها در جهت دریافت وجه، مبالغی را به حساب خود منتقل یا اینکه در یک لحظه پس از دریافت رمز، کارت شهروندان را با یک کارت مشابه سوخته جابه جا می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان، عنوان داشت: ماموران موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، در این خصوص هر ۳ سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “حبیبی” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب ۶۰ نفر شاکی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قابل اطمینان و ناشناس که بعضا در کنار دستگاه های ای تی ام به منظور سرقت و کلاهبرداری ایستاده اند، ندهند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار