چاپ کد خبر: 98921
10 آذر 1401

جزئیات باور نکردنی پیدا شدن دختر گمشده بعد از ۵۱ سال+تصاویر

جف هایسمیت هرگز خواهر بزرگش را که ۹ سال قبل از تولدش در فورت ورث تگزاس ربوده شده بود ملاقات نکرد. اما حتی به عنوان یک پسر کوچک، با شنیدن درباره ملیسا ۲۱ ماهه از سه خواهر بزرگش، می خواست او را پیدا کند و خانواده اش را دوباره جمع کند. او هرگز از نگاه کردن دست برنداشت.۵۱ سال از ربوده شدن او می گذرد.

به گزارش اول فارس به نقل از گاردین ، جف، ۴۲ ساله، که همسر هفت ساله‌اش در جستجو به او پیوسته  گفت: «از کودکی، همیشه فکر می‌کردم که این وظیفه من است که او را پیدا کنم. ما فقط احساس می کنیم که او زنده است. چیزی در خانواده من کم است. باید دوباره جمعش کنیم درست نیست.»

image.img

جف، ۲ ساله، با مادرش، آلتا.

۵۰ سال پس از ربوده شدن دختر بچه یک ساله‌ای به نام ملیسا های‌اسمیت در ایالت تگزاس آمریکا، پدر و مادرش به طرز ناباورانه‌ای او را پیدا کردند. ملیسا های‌اسمیت زمانی که ربوده شده یک سال بیشتر نداشت. در آن زمان مادرش که در یک رستوران مشغول به‌کار بود، تصمیم گرفت برای مراقبت از دختر یک‌ساله‌اش پرستار بچه‌ استخدام کند.

640
او ۵۰سال پیش در یک روزنامه محلی آگهی استخدام پرستار بچه منتشر کرد و کمی بعد زنی با او تماس گرفت. این زن می‌گفت که در خانه‌اش که حیاط بزرگی دارد از چند کودک نگهداری می‌کند و می‌تواند در کنار آنها از ملیسا هم مراقبت کند.

مادر ملیسا تلفنی با زن ناشناس برای پرستاری از دختر یک‌ساله‌اش به توافق رسید و اما زن ناشناس پس از اینکه ملیسا را تحویل گرفت، ناپدید شد و دیگر خبری از او نشد.

زن ناشناس که خودش را پرستار جا زده بود، دختر یکساله را ربود و با خودش برد و مادر ملیسا وقتی فهمید که چه اتفاق هولناکی برایش رخ داده با پلیس و همسرش تماس گرفت و ماجرا را به آنها اطلاع داد.

از آن زمان تحقیقات گسترده‌ای برای پیداکردن دختر گمشده و دستگیری آدم‌ربا آغاز شد اما این تحقیقات هرگز به نتیجه نرسید.

پلیس حتی برای مدتی به مادر ملیسا مشکوک شد و با این احتمال که وی دخترش را به قتل رسانده و سعی دارد صحنه‌سازی کند، او را زیرنظر گرفت اما معلوم شد که او بی‌گناه است و زن ناشناسی ملیسا را ربوده و با خود برده است. زنی که به‌گفته شاهدان دستکش سفید به‌دست و کلاهی به سر داشت و چهره‌اش قابل شناسایی نبود.

سال‌ها از این حادثه می‌گذشت و پدر و مادر ملیسا صاحب فرزندان دیگری هم شدند اما هرگز دختر ربوده ‌شده‌شان را فراموش نکردند.

آنها هرسال و در ماه نوامبر که تولد ملیسا بود، برای او جشن تولد می‌گرفتند و منتظر بودند که شاید روزی خبری از او به‌دست آورند.

در نهایت مدتی قبل پدر ملیسا تصمیم گرفت تلاش‌هایش برای یافتن سرنوشت دختر ربوده‌اش را از طریق یک شرکت خصوصی که در زمینه دی‌ان‌ای و ژنتیک فعالیت داشت پیگیری کند.


او نمونه دی‌ان‌ای خود را در اختیار این شرکت قرار داد و خواست که با بانک اطلاعاتی آنها مطابقت داده شود. پس از بررسی‌ها معلوم شد که ۴دی‌ان‌ای مشابه و یکسان با دی‌ان‌ای او ثبت شده است. یکی از آنها متعلق به ملیسا بود و ۳تای دیگر متعلق به فرزندان وی.

پدر ملیسا وقتی فهمید که دخترش زنده است و ۳فرزند دارد، از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت. او نشانی وی را گرفت و برایش پیام فرستاد اما ملیسا که در ابتدا تصور می‌کرد این پیام، کلاهبرداری است توجهی به آن نکرد. با این حال وقتی پیام‌ها و اصرار پدر ملیسا بیشتر شد، حقیقت فاش شد و دختر ربوده شده پس از ۵۰سال پی به سرنوشت خود برد و به ملاقات پدر و مادرش رفت و آنها را در آغوش کشید.

این در حالی است که با توجه به مسائل حقوقی، اطلاعات زیادی درباره زنی که ملیسا را دزدیده بود منتشر نشده و فقط به این مسئله اشاره شده که این زن پس از ربودن ملیسا، او را بزرگ  و برایش نقش مادر را بازی کرده و هرگز چیزی از حقیقت به او نگفته است.


 

2048

عکس:ملیسا هایسمیت، میانی، مادرش آلتا آتاپنکو و پدرش جفری هایسمیت در کنار او هستند.

عزیزان هایسمیت ناپدید شدن او را به پلیس گزارش کردند و در طول بیش از نیم قرن از آن زمان هرگز او را فراموش نکردند، حتی هر نوامبر جشن تولدی برای او برگزار می کردند. اخیراً، آنها همچنین صفحه ای در فیس بوک به نام “پیدا کردن ملیسا هایسمیت” سازماندهی کردند و برای یافتن خویشاوند گمشده خود درخواست کمک کردند.

هرگز تسلیم نشوید.» در این بیانیه آمده است. “هر سرنخ را تعقیب کنید.”
ملیسا هایسمیت با نام ملانی بزرگ شد. به گزارش سی ان ان، وقتی یکی از بستگانش از طریق فیس بوک تماس گرفت، ابتدا متوجه شد که گم شده است و خانواده اش به دنبال او هستند.

شارون هایسمیت خواهر او در بیانیه خانواده اش در این رابطه گفت گفت که به ویژه از مادرش سپاسگزار است، که – علاوه بر اینکه پس از ناپدید شدن ملیسا احساس گناه کرده بود – با اتهاماتی مبنی بر اینکه احتمالاً دختر گم شده اش را کشته و جنایت را پنهان کرده بود، مواجه شده بود.

در بیانیه شارون هایسمیت آمده است: «مادر من با منابع محدودی که در اختیار داشت، بهترین کار را انجام داد – او نمی‌توانست خطر اخراج شدن را داشته باشد، بنابراین به فردی که گفته بود از فرزندش مراقبت می‌کند اعتماد کرد. “من متشکرم … ما برای مادرم توجیه داریم.”

در بیانیه خانواده آمده است که مادر ملیسا، پدرش جفری هایسمیت، و خواهر و برادرش – گارنر، شارون های اسمیت، ربکا دل بوسکه و جف هایسمیت – همگی پیامی ساده برای افرادی داشتند که در جستجوی عزیزان گم شده بودند.

هرگز تسلیم نشوید.» در این بیانیه آمده است. “هر سرنخ را تعقیب کنید.”

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار