چاپ کد خبر: 86049
19 خرداد 1401

جزئیات تازه از انفجار مهیب یک منزل مسکونی در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، از انفجار در یک منزل مسکونی و مصدومیت شدید دو شهروند خبر داد.

انفجار

به گزارش اول فارس،  روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بامداد امروز با شنیدن صدای انفجار شدید در یک منزل مسکونی، همسایگان سراسیمه به بیرون از ساختمان گریختند و بلافاصله برای اطلاع دادن این حادثه با آتش نشانی تماس گرفتند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی به محض آگاه شدن از این حادثه به سرعت نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۱۰ را به بلوار اتحاد روانه کرد.

با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد نشت گاز شهری از قسمت پارکینگ یک ساختمان دو طبقه که به منزل مسکونی تغییر کاربری داده بود منجر به انفجار لحظه ای شده ودر پی آن علاوه بر شکستن شیشه های پنجره و تخریب دیواره ها، دو نفر از ساکنین ( دو مرد ۵۰ ساله) دچار مصدومیت شدید شده بودند.

نیروهای آتش نشانی بلافاصله ضمن قطع برق و گاز محل، در قالب دو تیم  وارد محل شدند و همزمان با ایمن سازی، مصدومان را از داخل این منزل خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

تیم عملیاتی پس از اطمینان از ایمنی  وخارج کردن اجناس سوخته  به عملیات خود پایان دادند.

به گفته کارشناسان سازمان آتش نشانی : با بکار بستن هشدارهای ایمنی در هنگام استفاده از لوازم گاز سوز و سیلندرهای گاز مایع، از جان و مال خود محافظت کنید .

اگر در موقع ورود به خانه و یا آشپزخانه نسبت به بوی شدید گاز احساس خطر نمودید، چنانچه سیگار در دست دارید فوراً به عقب برگردید و سیگارتان را خاموش کنید، به کلید برق دست نزنید، تمام افراد را از محل دور کنید و بعد رگولاتور را ببندید یا جریان اصلی گاز را قطع کنید، سپس تمام درها و پنجره ها را باز کنید و با تکان دادن پارچه ای پنبه ای و خیس در محوطه پایین فضا، گازهای ناپیدا را پراکنده و خارج کنید.


این مطلب را حتما بخوانید:

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار