چاپ کد خبر: 73461
11 بهمن 1400

جزئیات تازه از گازرسانی به شهرها و روستاهای استان فارس

شرکت گاز استان فارس

مدیرعامل گاز استان فارس گفت: ۱۱۶ شهر در استان وجود دارد که ۱۱۰ شهر گازرسانی شده و فقط ۶ شهر باقی مانده شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و کوره می‌شود.
به گزارش اول فارس، غلامعباس حسینی مدیرعامل گاز استان فارس در نشست خبری از مصوبه سفر ریاست جمهوری برای تکمیل گازرسانی به روستا‌ها خبر داد که بر این اساس نزدیک به ۱۲۰ روستا گازرسانی می‌شود که بخشی در دهه فجر و تعدادی تا پایان سال انجام می‌شود.

مدیرعامل گاز استان فارس با بیان اینکه شرکت گاز منابع داخلی خود را دارد که در بودجه سالانه مشخص شده و براساس آن برای گازرسانی اقدام می‌کند، گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان فارس گازرسانی به روستا‌ها مصوب شد که بر این اساس ۸۹ روستا در دهه فجر و ۴۱ روستا تا پایان سال عملیات گازرسانی آن‌ها شروع به کلنگ‌زنی می‌شود.

او با اشاره به دیگر مصوبات این سفر و تکلیف اداره گاز، گفت: لوله‌کشی رایگان برای ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام و بهزیستی و گازرسانی به ۴۰۰ واحد صنعتی از دیگر تکالیف بوده که در بخش صنعت تلاش شده به ۵۰۰ واحد برسد.

مدیرعامل گاز استان فارس گفت: ۷۱ شهرک صنعتی در استان فارس وجود دارد که ۴۶ شهرک گازدار شده و ۱۷ شهرک نیز در دست اقدام و اجرا است.

به گفته حسینی در حال حاضر ۷ هزار و ۱۴۴ صنعت در استان فارس قابلیت گازرسانی دارند که ۵ هزار و ۶۳۵ مورد آن گازرسانی شده و هزار و ۴ مورد در دست اقدام است همچنین ۵۰۵ مورد نیز در حال اجرای عملیات گازرسانی قرار دارند.

او درباره گازرسانی به مناطق شهری نیز گفت: ۱۱۶ شهر در استان وجود دارد که ۱۱۰ شهر گازرسانی شده و فقط ۶ شهر باقی مانده شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و کوره می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بهره‌برداری از گازرسانی به ۳ شهر و ۸۹ روستا انجام می‌شود، گفت: ۸۲۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه فجر اعتبار صرف شده و تلاش می‌شود که تا پایان سال شهر جویم و بنارویه، ۴۱ روستا و صد واحد صنعتی نیز گازرسانی شوند همچنین در این ایام ۱۳ روستا نیز عملیات اجرایی گازرسانی شروع می‌شود.

تعوض بخاری‌های فرسوده مدارس
او درباره تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی نیز گفت: هر زمان آموزش و پرورش اعلام می‌کند، ما کارشناس می‌فرستیم و تایید می‌کنیم پس از آن هزینه تعویض را پرداخت می‌کنیم شرکت گاز برای پرداخت هزینه‌های تعویض آمادگی کامل دارد، اما نوسازی مدارس باید سریع‌تر برای تکمیل تعویض بخاری‌های فرسوده اعلام کند.

مدیرعامل گاز استان فارس از گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: طرح رایگان لوله‌کشی گاز ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در این قالب انجام می‌شود که به ازای هر خانواده ۶ میلیون تومان شرکت گاز پرداخت می‌کند.

او درباره میزان مصرف گاز نیز با بیان اینکه در زمستان تراز مصرف تغییر می‌کند، گفت: ۶.۵ میلیون مترمکعب در شبانه روز در پایان شهریور مصرف شده که این میزان به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است به عبارتی میزان مصرف در زمستان ۴ برابر شده است.

حسینی درباره قطعی گاز در زمستان نیز گفت: اولویت حاکمیت این است که گاز خانگی قطع نشود بنابراین محدودیت گاز برای نیروگاه‌ها که می‌توانند از سوخت دوم استفاده کنند و سیمان‌ها و فولاد لحاظ می‌شود و در زمستان امسال، چون خط فرآورده در سطح استان نداریم گاز نیروگاه‌ها کمتر محدود شده، اما سیمان‌ها محدود شدند.

مدیرعامل گاز استان فارس درباره قرار گرفتن استان در شمار استان‌های سبز گفت: طبق تعریف شرکت ملی گاز هر استانی که ۹۵ درصد از خانوار‌ها تحت پوشش گاز باشند استان سبز است و اکنون فارس در زمره استان‌های سبز قرار دارد.

حسینی درباره مطالبات شرکت گاز در سال ۱۴۰۰ نیز افزود: تا این زمان یازده میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز فروختیم که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده است که عمده مطالبات از شرکت پتروشیمی، ۶۲ میلیارد تومان خانگی و ۴۲ میلیارد تومان تجاری است.

او با بیان اینکه گاز هیچ صنعتی برای بدهی قطع نشده، ولی محدودیت گاز به دلایل دیگری بوده است، به مسئله باغ شهری‌ها پرداخت و گفت: گازرسانی به باغ شهر‌ها فعلا براساس دستور مراجع قضایی متوقف شده، اما باغ شهری‌های مجاز که تغییرکاربری نداشته باشند و سازمان‌های متولی مجوز آن‌ها را صادر کنند گازرسانی به آن‌ها انجام می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار