چاپ کد خبر: 83046
18 اردیبهشت 1401

جزئیات تازه ای از بمب گذاری مرگبار یک خودرو در کیانشهر

بمب گذاری
 با گذشت ۴ ماه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که منجر به مرگ مردی جوان شد چهار متهم در این رابطه دستگیر شدند.
حوادث ایران: ساعت ۹ شب ۱۲ بهمن سال گذشته، خبر انفجار یک خودرو از سوی مأموران کلانتری ۱۵۸ کیانشهر به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد.
بلافاصله تیم جنایی راهی خیابان خواجوی کرمانی کیانشهر شد و با حضور در صحنه خودروی پژو پارس سفید رنگی را دیدند که از قسمت فرمان دچار سوختگی شدید شده و سقف و کف خودرو از بین رفته بود و در صندوق عقب نیز به گوشه‌ای پرتاب شده بود. جسد راننده نیز که سوخته و متلاشی شده بود پیدا شد.
با توجه به مشکوک بودن ماجرا و از آنجایی که از سوی بازپرس جنایی این احتمال مطرح شد این سوختگی و انفجار به خاطر بمب‌گذاری باشد، تیم چک و خنثی راهی محل شدند. در بررسی اولیه خودرو مشخص شد که یک بمب دست‌ساز که با تی ان تی ساخته شده به خودرو نصب شده بود که باعث انفجار شده است.
با استعلام شماره پلاک خودرو، هویت راننده به نام مسعود به‌دست آمد. تحقیقات نشان می‌داد که محل حادثه در ۲ کیلومتری محل زندگی قربانی بوده است. تیم جنایی برای ادامه تحقیقات راهی محل زندگی مسعود شده و در تحقیق از خانواده او مشخص شد که مرد جوان ۲۰ دقیقه قبل از انفجار برای بنزین زدن از خانه خارج شده است.
با استعلام هویت قربانی مشخص شد او سابقه زورگیری و شرکت در نزاع منجر به قتل در پرونده خود دارد. طبق اطلاعات موجود در پرونده دریافتند مقتول دوستی به نام شهرام داشته که او دلباخته دختر جوانی در شهر محل زندگی‌اش بوده است.
اما خانواده دختر جوان به خواستگاری شهرام پاسخ منفی داده بودند و همین مسأله باعث کینه شهرام از هاشم، پدر دختر مورد علاقه‌اش شده بود و نقشه انتقامگیری مرگباری را کشیده و در یکی از روزهای سال ۹۹ به همراه مسعود در مسیر تردد هاشم کمین کردند و با شلیک گلوله مرد میانسال را به قتل رساندند. به‌دنبال قتل هاشم، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس محل جنایت آغاز شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که شهرام، عامل اصلی این جنایت، مخفیانه از کشور خارج شده است. اما کارآگاهان جنایی موفق شدند چند ماه بعد مسعود را که در این تیراندازی با او همراهی داشت، دستگیر کنند. اما مسعود از آنجایی که نقشی در قتل نداشته و عامل اصلی شهرام بود، پس از ۸ ماه حبس، با قرار وثیقه آزاد شد.
۲ ماه زندگی مخفیانه
با آزادی مسعود، خانواده مقتول به حکم صادره اعتراض کرده و خواهان دستگیری مجدد او می‌شوند. این در حالی بود که خانواده هاشم، مدام او را تهدید می‌کردند. تهدیدهای خانواده مقتول؛ موجب شد تا مسعود پس از آزادی راهی پایتخت شود. ترس و هراس وی از خانواده مقتول، باعث شده بود که او در دو ماه اولی که به تهران آمده بود، خودش را در خانه حبس کند تا خانواده هاشم رد و نشانی از او به‌دست نیاورند.
با گذشت دو ماه از ماندن در خانه، وی تصمیم می‌گیرد که برای بنزین زدن از خانه خارج شود. اما ۲۰ دقیقه بعد از ترک خانه، خودرواش منفجر می‌شود و مرگ او رقم می‌خورد.
باتوجه به اختلاف و تهدیدهای خانواده هاشم این احتمال از سوی بازپرس جنایی مطرح شد که عاملان این بمب‌گذاری، خانواده هاشم باشند. در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به یکی از دوستان مسعود نیز مشکوک شدند که با خانواده هاشم ارتباط داشت. با این احتمال که وی، اطلاعات مربوط به محل زندگی مسعود را به آنها داده باشد، مرد جوان نیز بازداشت شد. از سویی در تحقیقات صورت گرفته از سوی تیم جنایی مشخص می‌شود که بعد از اینکه مسعود از زندان آزاد شده و راهی تهران می‌شود، یکی از فرزندان هاشم اسلحه کلاشنیکفی تهیه کرده و راهی پایتخت می‌شود. اما از سوی کارآگاهان پلیس به اتهام حمل سلاح بازداشت و در تحقیقات مدعی می‌شود که اسلحه را برای کشتن مسعود تهیه کرده است.
بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد پلیسی، دستور بازداشت دو پسر و داماد هاشم را صادر کرد. این در حالی است که متهمان هر گونه دخالت در بمب‌گذاری را انکار می‌کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

قشقایی یکشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

خدا رحم کنه
میشه یه فیلم پلیسی ازش ساخت

آخرین اخبار