چاپ کد خبر: 25527
16 فروردین 1399

جزئیات تازه ای از وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۱۷ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

۱۷ نفر به آمار مبتلایان کرونا در بوشهر افزوده شد

به گزارش اول فارس،  سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۱۶ فروردین ۱۲۲ نفر شامل ۶۸ مرد و ۵۴ زن است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۷ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، ۱۲ بیمار از شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، دو بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان دیلم هستند.

وی تصریح کرد: بیماران جدید ساکن شهرستان بوشهر زن و شوهر ۳۰ ساله و ۳۴ ساله هستند و با بستگانی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام‌شده بود در ارتباط بوده‌اند و در حال حاضر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری ابراز کرد: ۱۲ مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که ۸ نفر از آنان با بیماری که قبلاً نمونه آزمایش وی مثبت شده بود نسبت فامیلی دارند و همه این هشت نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند.

وی ادامه داد: حال عمومی دو بیمار دیگر دشتستانی نیز که دو زن ۳۱ ساله و ۶۴ ساله هستند و با اقوامی که نمونه آزمایش آنان قبلاً مثبت اعلام‌شده بود در ارتباط بوده‌اند نیز خوب گزارش‌شده است و پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: از دو مورد باقیمانده در آمار امروز مبتلایان به کرونا در دشتستان نیز یکی خانمی ۳۷ ساله و ساکن شهرستان دشتستان است که نمونه آزمایش مادر وی در روزهای گذشته مثبت اعلام شد و فرد دیگر نیز آقایی ۷۱ ساله، راننده آژانس و ساکن استان فارس است هر دو بیمار در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: دو مورد جدید دیگر نیز پدر و پسر یک خانواده و ساکن شهرستان گناوه هستند که در روزهای گذشته مادر این خانواده نمونه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام‌شده بود. آخرین مورد مثبت اعلام‌شده نیز خانمی ۲۸ ساله ساکن و شهرستان دیلم است که نمونه آزمایش همسرش نیز در چند روز گذشته مثبت اعلام‌شده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۲۲ نفر) تاکنون ۱۰۲ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا شده و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار