چاپ کد خبر: 103248
12 بهمن 1401

جزئیات تخریب ساخت و سازهای ویلایی غیر مجاز در بخش همایجان سپیدان

تخریب ساخت وساز در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز ۲۰ مورد ساخت و ساز غیر قانونی در بخش همایجان این شهرستان متوقف و اقدامات ساختمانی تخریب شد.

به گزارش اول فارس ، در استان فارس، شهاب الدین صالحی  با اذعان به اینکه اقدامات مذکور به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال ۱۳۸۵بوده است، تصریح کرد: تغییر کاربری ها به منظور تفکیک، قطعه بندی و تبدیل غیر قانونی اراضی به ویلا انجام شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعاده به وضعیت سابق اراضی بدون هیچ خسارتی به اراضی کشاورزی انجام شده است، اظهار کرد: ۳۴۰ متر طول دیوار کشی و ۵۰۰ متر طول پی کنی قلع و قمع شد که منجر به آزاد سازی بالغ بر هشت هکتار اراضی مرغوب شده است.

وی با با بیان اینکه پیرو هماهنگی های انجام شده با دادستان محترم شهرستان سپیدان و اخذ دستور، تغییر کاربری های غیر مجاز در روستاهای ده پاگاه، رودبال و خلیلی در بخش همایجان این شهرستان قلع و قمع شد، افزود: این دستور با همراهی فرمانده انتظامی بخش همایجان و نماینده دادستان انجام گرفت.

صالحی با تأکید بر اینکه، رصد تغییرکاربری های غیر مجاز در شهرستان سپیدان استمرار خواهد داشت، اضافه کرد: فرآیند شناسایی، ارائه اخطار، جلوگیری از ادامه روند ساخت و ساز، جمع آوری ادوات و تنظیم مستندات قانونی جهت اعلام جرم و اقدامات قضایی، همواره توسط این مدیریت تعقیب و از مرگ تدریجی کشاورزی در این شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

در یکی از کانال های اول فارس عضو شوید 

 کانال  ایتا 

 کانال سروش

کانال  روبیکا

 کانال   بله 

کانال  واتساپ

 کانال  تلگرام

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علیرضا شنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۰۵

کدام ملک با تخریب شما و اعاده به وضع سابق؛ طرف رفته مجدد در آن به کشاورزی پرداخته؟حتی یک مورد هم وجود نداره لطفاً برید اول با دانه درشتها و زمین های مثل طلا جنگلهای مازندران که همه مجوز شهرک گرفتند برخورد کنید! کدام نامسئولی به اونها مجوز داده! بعد بیایید با این افراد گمنام برخورد کنید۰

عبدالله جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مسئولان الحمدالله بجز ناراضی تراشی و گسترش ناامیدی در تمام اقشار جامعه کاری نمی‌کنند و جزئی رمق باقیمانده را دارند از بین می‌برند و مردم بخیل هم خودشان زمین‌ها را به مشتی بدبخت فروخته اند فکر می‌کنند با تخریب ملک مردم زمین‌ها را دوباره میتوانند بخورند اگر بلایی از آسمان نازل شود واقعا استحقاق داریم….

ابگرمی جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

تا اینجادرود بر شجاعت قانون مداری مسئول محترم .امیدوارم این کار مستمر باشد وبدون تبعیض و مماشات..که انشالله همینطور است. امیدوارم سری هم به منطقه سه روستای آبگرم از ابتدای جاده تا اخر بزنید و وضعیت تاسف بار را ببینید.

یاس جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۴

کشاورز اگه بخشی اززمین هاشونفروشه نمیتونه خرج زندگیشو دربیاره. چرامردم میرن ترکیه ویلا میخرن چون اینجا امنیت سرمایه گذاری نیست

Amin جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۴

جهاد کشاورزی چرا نمی‌خواد بفهمه که هر منطقه ای چه پتانسیلی داره ….منطقه پتانسیل توریستی داره و بجای تخریب اگه عرضه داره بره سم و کود خدمات بده به کشاورز نه مثل داعش لودر برداره دنبال دیوارکشی بگرده ….
کشاورز اگه از لحاظ تولید و بازار حمایت بشه مجبور نمیشه زمینش رو تغییر کاربری بده .

فریاد بیصدا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

ظلم پایدار نمانده حق بر باطل پیروز است ان‌شاءالله

حاج رضا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

یه سربه دشت کوه بزنید چطور کوه رو صاف کردن باغش کردن، شخصا با منابع طبیعی وامور اراضی مکاتبه کردن گفتن به ماربط نداره به شهرداری شیراز واگذار شده… اما دریغ از…

خراباتی پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

مال ی سری بدبخت تخریب شده پارتی کلفتا میسازن کسی هم نزدیک نمیشع

حافظ پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

متاسفانه محصولات باغ ها رو سارقان به سرقت می‌برند وباید یک حد و حدودی برا باغات درنظرگرفته شود البته تفکیک وویلا سازی پسوندی دارد به عنوان استخر وبعد چاه های بدون مجوز وآسیب آن را نسل بعدی می بیند که مشکل آب وپرکردن استخر ها بلای جان طبیعت شده باید یک متر دیوار وفنس کشی و یک اتاق نگهبانی برا باغات بالای پنج هزار متر برقرار شود و برداشت غیر مجاز آب ممنوع

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

بنظرم کار بسیار اشتباهی انجام دادید. همایجان یک منطقه توریستی هست و عاقلانه ترین کار همین تقسیم زمینها و ساخت ویلا به منظور جذب توریست از تمام نقاط کشور بخصوص شهرهای جنوبی هست تا موجب رونق اقتصادی منطقه بشه.‌ بنظرتون کی میاد اونجا رو زمین بخوابه؟ از طرفی زمینی که دورش دیوار نباشه امنیت نداره درختان خراب میشه و محصولاتش میبرند.

محسن از چهارمور پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

سمت روستای ما هم بیاد ساخت ساز میکنن دیوار کشیدن دارن می‌کشن خراب کردن زمین های کشاورزی رو همایجان روستای چهار مور

پیمان پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

بیاین ببینین چنگل های مازندران به جه وضعیتی افتاده همش شده شهرکهای پولدارهای تهران نشین که به وسلیه یه از مسئولان بلند پایه جمهوری اسلامی مجوز ساخت گرفته
مسئولان از دم همه رشوه بگیرن
مخصوصا بلند پایه هاش

فرهاد .. پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

کشاورزی پایدار = درآمد = عدم تمایل کشاورز به تغییر کاربری
خدا قوت ✌️

کریم پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۵۲

چرا فقط اونجا رو آزاد میکنند بروید بالای ظفرآباد ببینید چقدر از زمین های کشاورزی رو تبدیل به باغ ویلا کردن واز آب کشاورزی هم استفاده میکنند استخر پر میکنند، اونجا هم یه بررسی بفرمایید لطفاً

آخرین اخبار