چاپ کد خبر: 49911
16 فروردین 1400

نحوه تمدید قرارداد اجاره در شهرهای استان فارس اعلام شد

قرارداد اجاره در زمان کرونا

اخبار استان فارس|مسکن: به گزارش اول فارس، عقیل یزدان پناه با اشاره به وضعیت مستاجرین شهر شیراز در سال جاری تاکید کرد: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستأجران خود را جواب کنند.

وی گفت: هر مستاجری که مهلت اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با قید ۲۰ درصد افزایش اجاره بها در شیراز و ۱۵ درصد در سایر شهرهای استان، می‌تواند مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید کند و نیازی به اسباب کشی نیست.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه این تصمیم ادامه بخشنامه شهریور ماه سال ۱۳۹۹ است، اظهار داشت: بر اساس این بخشنامه، افزایش اجاره بها برای تهران ۲۵ درصد، مراکز استان‌ها و کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است و صاحب خانه حق مطالبه بالاتر از این رقم را ندارد.

یزدان پناه با بیان اینکه صاحب خانه فقط به ۴ شرط می‌تواند حکم تخلیه منزل مستأجر را بگیرد، گفت: چنانچه مالک فرزند ارشد ذکور در شرف ازدواج داشته باشد، مستأجر اجاره بهایش را پرداخت نکرده باشد، مستأجر مشکلاتی همچون اخلاقی و یا مشکلاتی برای ملک ایجاد کرده باشد و یا آنکه مالک ملکش را فروخته و به طور قطعی آن را انتقال داده باشد می‌تواند حق تخلیه منزل را بگیرد.

واتساپ جدید

وی افزود: در غیر این صورت مالک نمی‌تواند مستأجر را جواب کرده و او را مجبور به اسباب کشی کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

م. ا. دوشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

سلام.. والا ما که پارسال د بدترین شرایط کرونا یی و تعطیلی بنگاه‌های املاک.. و قرنطینه بودن خودمو همسرم با بی احترامی کامل صاحب خونه روبرو شدیم درعین حال ک بهشون گفتیم کرونا مثبت و قرنطینه هستیم نهایت بی احترامی و بی هرمتی مارو از خونه بیرون انداخت.. در حالی ک کوچکترین مشکلی باهم نداشتیم.. ۴سال تو خونه بودیم که ده ماه بود ایشون صابخونه ما شده بود. حتی یاد اون روزا دلم رو بدردمیاره …

آخرین اخبار