چاپ کد خبر: 55720
11 خرداد 1400

جزئیات تیغ زنی ۲۵ میلیاردی زن و شوهر شیرازی در دیوار

زن و شوهر کلاهبردار

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زن و شوهری که از طریق درج آگهی و هدایت شهروندان به صفحات فیشینگ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” با اعلام این خبر بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار آگهی تحت عنوان “اخذ وام” و یا دریافت وام بدون ضامن مشاهده و پس از مراجعه به سایت اعلام شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران پس از درج آگهی در سایت دیوار و به بهانه بررسی مدارک اولیه و ثبت در سامانه بانکی، قربانیان را به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب آنان می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: کارشناسان با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان که زن و شوهر بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰۰ شهروند اقرار کردند، اظهار داشت: زن و شوهر کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه شهروندان برای دریافت وام حتما به بانک‌ مراجعه و هرگز فریب آگهی‌های اغوا کننده در فضای مجازی نخورند، گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده دریافت هرگونه نقطه نظرات شهروندان است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار