چاپ کد خبر: 90194
29 تیر 1401

ترفند جالب مرد کلک باز برای کلاهبرداری از ۸۰ شیرازی

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری مردی میانسال خبر داد که از طریق برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در شیراز کرده بود.

بازداشت

به گزارش اول فارس ، سرهنگ حشمت سلیمانی با اعلام این خبر بیان کرد: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا در شیراز، مدعی شد که به دنبال درج یک آگهی در فضای مجازی برای فروش تلفن همراهش، فرد خریدار به وی مراجعه و تلفن را خریداری کرده و علیرغم ارائه رسید پرداخت وجه، پول کالا را پرداخت نکرده است.

سلیمانی با بیان اینکه موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، افزود: کارشناسان پلیس در تحقیقات به این موضوع پی بردند که متشاکی، با استفاده از دستگاه رسیدساز، اقدام به ارائه رسید جعلی به دارندگان کالا و با این شیوه، کلاهبرداری کرده است.

او بیان کرد: ماموران طی تحقیقات تخصصی خود موفق شدند متهم را شناسایی کرده و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در

شهرستان‌ مرودشت دستگیر کنند و به پلیس فتا انتقال دهند.

رئیس پلیس فتای فارس افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ؛ به جرم خود اعتراف و اعلام کرد که برای ناشناس ماندن ، از سیم‌کارت با هویت جعلی استفاده کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه با انجام تحقیقات مشخص شد متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال از ۸۰ نفر کرده است، گفت: شهروندان همواره سامانه پیامکی حساب بانکی خود را فعال داشته باشند تا با این شیوه از صحت انجام عملیات بانکی، مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتای فارس به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) یا با شماره تماس۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار