چاپ کد خبر: 50831
25 فروردین 1400

جزئیات حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت

fdli sghlj

 مهر: سیده مریم حسینی، در حاشیه جلسه‌ای که در سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص استقرار نسخه نویسی الکترونیک تشکیل شد، اظهار داشت: اهم مباحث عنوان شده مبنی بر احراز هویت و اطلاع رسانی پزشکان غیر طرف قرارداد جهت نسخه نویسی الکترونیک موردبحث قرار گرفت. به نحوی که این سامانه در تمامی مراکز درمانی استان، شامل مطب، داروخانه و مراکز پاراکلینیک مستقل و غیرمستقل مستقر شده است. هم اکنون نیز حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی و کاهش کاربرد آن در دستور کار قرار دارد و این سازمان از ابتدای اردیبهشت ماه اقدام به حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی خواهد کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران در مورد دسترسی مراکز درمانی به سامانه نسخه الکترونیک، افزود: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی، فراهم شده است و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند و به منظور ایجاد انگیزه جهت تجویز الکترونیک، مطالبات آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می‌کنند، ظرف مدت ۱۰ روز از پایان ماه و به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: چاپ دفاتر بیمه سلامت صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستاییان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‌ها از ابتدای تیرماه متوقف خواهد شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: در همین راستا اطلاع رسانی مناسب و مطلوب و همچنین آموزش پزشکان در دستورکار قرار گرفته و تیم‌هایی متشکل از گروه‌های متعدد از کارکنان بیمه سلامت به صورت منظم با پزشکان در ارتباط بوده و هرگونه مشکلات احتمالی را برطرف می‌کند.

حسینی افزود: در نشست امروز که با حضور محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم جهت انعقاد قرارداد غیرحضوری و الکترونیکی توسط سازمان نظام پزشکی ایران انجام شده است. با تفاهم نامه‌های به عمل آمده، تسهیلاتی نیز به منظور ارتقا نرم افزارها و سامانه‌های مربوطه انجام و امکان در اختیار قراردادن سامانه در مطب فراهم شده است. همچنین در همین بستر امکان پرداخت سهم نسخه بیمه شده در چارچوب قانون نیز دیده شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی یکشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

با سلام دفترچه بیمه سلامت سه ماهی یکبار میرفتیم دفتر خدمات تمی ی میکردیم دوروز پیش رفتیم گفت که نفری یک ملیون باید واریز کنی یکساله اخو یه خانواده ۴نفره ۴ملیون از کجا بیاره پرداخت کنه توی ای بحران اقتصادی واقعا که شورشه در آوردن

آخرین اخبار