چاپ کد خبر: 73536
12 بهمن 1400

جزئیات رایگان شدن گاز خانگی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانوار کمیته امداد گفت: وعده می‌دهیم که تا ۱۵ روز اینده اطلاعات مددجویان واحد شرایط را جمع‌آوری کنیم.

به گزارش اول فارس،  خدرویسی گفت:  شرکت گاز در اردیبهشت امسال مکاتبه‌ای برای انتقال اطلاعات داشت و ابلاغ شد تا اطلاعات در اختیار شرکت ملی گاز قرار بگیرد. اطلاعات مددجویان با کد و نام و نام خانوادگی در اختیار شرکت ملی گاز قرار گرفت، اما شرکت ملی گاز خواستار اطلاعاتی مثل شماره اشتراک گاز شد که در اختیار ما نبود.

معطلی آیین نامه باعث این تاخیر شد، اما از ۲ میلیون و ۲۴۷ خانوار بیش از ۴۵۰ هزار خانوار تحویل شرکت ملی گاز شده. این موضوع شامل حال همه مددجویان ما نمی‌شود. اجرای این طرح از آذر آغاز شده است و وعده می‌دهیم که تا ۱۵ روز آینده اطلاعات مددجویان واحد شرایط را جمع‌آوری کنیم.

در سال ۹۹ با تاکید مقام معظم رهبری بنا شد دولت سازوکاری برای رایگان کردن آب، برق و گاز خانواده‌های کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان شود. رهبر انقلاب در ۴ آذر ۹۹ و ۱۹ اذر ۹۹ بر این موضوع تاکید کرد.

وزارت نفت هم مجاز شده بود از ابتدای دی ۹۹ برای برخی شرایط خاص گاز مجانی تامین کند اما این طرح اجرا نشد. بنا بود در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ مصرف کمتر از ۲۰۰ متر مکعب در ماه، در اقلیم ۴ برای مصرف کمتر از ۱۵۰ متر مکعب و برای اقلیم ۵ برای مصرف کمتر از ۱۰۰ متر مکعب گاز رایگان تامین کند. در ایام گرم این برای همه اقلیم‌ها به ۴۵ متر مکعب کاهش پیدا می‌کند

بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ هم وزارت نفت هم وزارت نفت را موظف به اجرای این طرح می‌کرد که ایین‌نامه اجرایی آن ۲ اذر ۱۴۰۰ ابلاغ شد. یعنی ۹ ماه افراد کتر برخوردار از این حق محروم شدند. شرکت ملی مملف بود با دریافت اطلاعات از کمیته امداد و بهزیستی مطابق مصرف گاز آن‌ها را با تعرفه صفر حساب کند.

این اتفاقات نیاز به ارائه اطلاعات توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی داشت اما علی رغم تقاضای چند باره هنوز تمام این اطلاعات به دست شرکت ملی گاز نرسیده است.”باشگاه خبرنگاران جوان”

وات 1 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۰۲

سلام،خبرفارس خیلی غلط املایی دارد،وزیبنده نیست،لطفا ملاحظه فرمایید،

آخرین اخبار