چاپ کد خبر: 50737
24 فروردین 1400

جزئیات عجیب سرقت بنزین از پالایشگاه تهران توسط دو برادر

سرهنگ موقوفه ای

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، ضمن تشریح جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران، گفت: دو برادر از شهریور ۹۹ با خرید یک قطعه زمین تصمیم به سرقت از لوله اصلی بنزین داشتند.

به گزارش  اول فارس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، اظهار داشت: دیشب حوالی ساعت ۹:۳۰ شب نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس می‌گیرد مبنی بر این موضوع که دو نفر در مسیر یک چاه رفته‌اند و دیگر بیرون نیامده‌اند. پلیس به محل مراجعه می‌کند و بعد از بررسی متوجه می‌شود که حتماً باید آتش‌نشانی و نیروهای امدادی به محل بیایند. چرا که این انفاق نیاز به تجهیزات ایمنی دارد.

وی افزود: آتش‌نشانی بعد از بررسی اعلام می‌کند، انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نائین می‌خورد. این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می‌شده است. با توجه به این موضوع که در انتهای مسیر چاه را بنزین زیادی مسدود کرده بوده است امکان دسترسی به این افراد میسر نبوده چرا که گاز بنزین نیز در چاه جمع شده بوده است. اما نکته‌ای که مشخص بوده این است دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده بودند.

سرهنگ موقوفه‌ای تاکید کرد: تلاش از شب دوشنبه ۲۳ فروردین تا غروب روز سه‌شنبه حوالی ساعت ۶:۳۰ ادامه داشته تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بالاخره آتش‌نشانی و امداد و نجات موفق می‌شوند اجساد این افراد را از چاه خارج کنند. این افراد ۱۷ متر به طور عمودی و ۵۰ متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در واقع این دو نفر ۹۸ درصد از اقدام‌شان را عملی کرده بودند اما به محض اینکه لوله را باز می‌کنند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نمی‌توانند کار سرقت را به اتمام برسانند. طی بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده بوده است و زمین متعلق به دو برادر بوده که یکی ۲۵ ساله و دیگری ۳۵ ساله بوده است.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: آنها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به همین منظور سرقت خریداری می‌کنند. آنها بعد از چهاردیواری کردن زمین تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا می‌برند و از شهریور ۹۹ کار حفاری را آغاز می‌کنند آنها یک همدست نیز داشتند که با کمک او حفاری را انجام می‌دهند. همچنین تجهیزات حفاری را با کمک دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل کرده‌اند.

وی بیان کرد: آنها حدود هفت ماه است کار حفاری را انجام می‌دادند تا به لوله بنزین برسند. طی تحقیقات پلیس مشخص شده است این افراد یک همدست هم داشته‌اند و او نیز دستگیر شده است. از همه مهم‌تر نگهبانی که داخل اتاقک زمین بوده و از همه موضوعات باخبر نیز بوده دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان گفت: در حال حاضر دو نفر (نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند. تجهیزات حفاری و دو خودرو ضبط شده و دو نفر سارق نیز فوت شده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار