چاپ کد خبر: 94848
26 شهریور 1401

جزئیات فروش خودروی دیگنیتی پرایم برای دومین بار در بورس کالا

دیگنیتی پرایم روز چهارشنبه ۳۰ شهریور برای دومین بار با قیمت پایه ۸ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال به تالار بورس می رود.

Bahman Dignity Prime 113

به گزارش اول فارس، دیگنیتی پرایم روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ در بورس کالا عرضه خواهد شد. قیمت پایه دیگنیتی پرایم مشکی و سفید در این نوبت فروش بورس کالا، ۸ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال تعیین شده است.

در این طرح هر کدملی تنها می‌تواند برای یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه ثبت سفارش کند و صرفا برای یک دستگاه خودرو مجوز سفارش گذاری دارد از همین رو صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

در این روش عرضه حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر، به هرشکل و صورتی که باشد، از متقاضی سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید معتبر نمی‌باشد.

خریداران ملزم به واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی هستند که شامل هزینه های ۹درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها هستند.

بنابراین گزارش، همچنین متقاضیان پس از قطعیت خرید در بورس کالا و واریز وجه کامل، می بایست ظرف ده روز نسبت به تحویل مدارک خود به صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعمل‌های شرکت بهمن موتور به عامل محل تحویل (انتخاب شده در هنگام عرضه) اقدام نمایند و مسئولیت تاخیر از این محل بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این موارد ندارد. بدیهی است زمان تحویل خودرو به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در این صورت بروز تاخیر در تحویل، موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد نخواهد شد.


از آنجا که مدتی است دوباره پای برخی خودروها به بورس کالا باز شده است، متقاضیان باید با نحوه ثبت‌نام و مراحل خرید خودرو از این طریق آشنا شوند تا به دردسر نیفتند.

در ادامه مراحل ثبت نام و خرید خودرو در بورس توضیح داده می‌شود؛

متقاضیان خرید خودور از بورس کالا ابتدا باید به سایت «خرید از بورس کالا » مراجعه کرده و گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا را انتخاب کنند. در این مرحله بهتر است متقاضی تصویری از امضا خود با خودکار مشکی در صفحه سفید با فرمت پی ان جی، جی پی ای جی یا جی پی جی آماده داشته باشد.

پس از طی مرحله اول، فرد متقاضی باید کد ملی و شماره همراهی خود را که در سامانه سجام ثبت شده را، وارد سامانه کرده و پس از ورود اطلاعات، کدی ۵ رقمی به فرد پیامک می‌شود که باید آن را وارد سامانه کند.

پس از ورود کد، اطلاعات فرد سرمایه‌گذار به وی نشان داده می‌شود که باید مشخصات فردی، اطلاعات نشانی، اطلاعات شغلی (که در این بخش باید قسمت فعالیت، خریدار خودرو انتخاب شود)، اطلاعات مالی و اطلاعات بانکی خود را به صورت دقیق و کامل وارد کند.

در بخش اطلاعات بانکی همچنین معرفی‌نامه حساب وکالتی بازار فیزیکی بورس کالا نیز موجود است که می‌توان آن را دانلود و چاپ کرد.

در قسمت بعدی تصویر نمونه امضای فرد باید در بخش مشخص شده قرار گیرد که گفتنی است ارسال تصویر امضا الزامی بوده و ارسال سایر مدارک اختیاری خواهد بود.

پس از آن فرد سرمایه‌گذار باید تیک کد بازار فیزیکی بورس کالا و تایید و تعهد صحت اطلاعات را فعال کند و در نهایت گزینه «قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی» را کلیک و پس از انجام این کار صدور کد بورس کالا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در زمان ثبت درخواست کد بورسی بورس کالا برای خرید خودرو، باید از درخواست برای کد بازارهای مالی بورس کالا خودداری شود.

اگر عملیات موفق‌آمیز باشد کدبورسی بورس کالا از سوی کارگزاری برای فرد درخواست دهنده پیامک می‌شود.

نحوه افتتاح حساب وکالتی برای بورس کالا
مشتری پیش‌پرداخت خرید را به حساب وکالتی واریز می‌کند که کارگزاری به آن حساب دسترسی خواهد داشت.

یکی از الزامات فعالیت در بازار فیزیکی بورس کالا از طریق کارگزاری مورد نظر و خرید خودرو از بورس کالا، افتتاح حساب وکالتی برای معاملات بورس کالا در یکی از بانک‌های منتخب است.

متقاضی افتتاح حساب وکالتی ابتدا باید فرم معرفی نامه را دانلود و چاپ کند و پس از آن با مدارک موردنیاز برای افتتاح حساب به یکی از شعب‌ بانک‌های منتخب مراجعه کند.

پس از افتتاح حساب وکالتی فرد باید مجدد به سایت اخذ کد بورس کالا مراجعه و گزینه «اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار» را انتخاب کند.

چگونه می‌توان از بورس کالا خودرو خریداری کرد؟
فرد سرمایه‌گذار ابتدا باید یک روز قبل از ثبت سفارش درصدی از قیمت پایه را به حساب وکالتی واریز و سپس درخواست خرید در سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مورد نظر را ثبت و پس از آن باید در فرآیند حراج و ثبت قیمت پیشنهادی شرکت کرده و در صورت موفق شدن به خرید، نمایندگی موردنظر را جهت دریافت خودرو تعیین کند.

مشتریانی که می‌خواهند بر روی خودروها ثبت سفارش کنند باید ابتدا در سامانه ایبیگو ثبت‌نام کرده باشند. پس از ورود به سامانه گزینه عرضه‌ها و سفارش‌ها را انتخاب و به صفحه کالاهای عرضه شده هدایت خواهند شد که پس از کلیک روی آن تابلوی معاملات مورد نظر باید انتخاب شود.

در تالا خودرو لیستی از خودروهای قابل عرضه همراه با تاریخ عرضه، قیمت پایه، محل انبار، نوع تسویه و دیگر اطلاعات به صورت فایل برای فرد قابل مشاهده است که پس از مطالعه فایل‌ها با انتخاب گزینه ثبت سفارش می‌توان سفارش را با قیمت مورد نظر ثبت کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار