چاپ کد خبر: 59016
7 تیر 1400

جزئیات قطع آب برخی از شهروندان شیرازی در تابستان۱۴۰۰

آب قبض

به گزارش اول فارس، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آبفا شیراز با اشاره کاهش ۴۶ درصد بارندگی سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به اینکه در کلان شهر شیراز ۷۶ درصد آب مورد نیاز وابسته به آب‌های زیرزمینی است، وضعیت تامین آب روز به روز بد‌تر می‌شود.
بهمن بهروزی با بیان اینکه در این روز‌ها حتی یک مورد قطعی آب در این شهر گزارش نشده زیرا سعی ما در توزیع بهینه آب خلاصه می‌شود، اضافه کرد: در حالی که ۲۸۰ شهر در سطح کشور با تنش آبی روبه رو هستند و در بخش‌هایی در تنگنای بحران قرار دارند، شیراز در سایه تلاش‌های همکاران ما در شرکت آبفا شیراز از وضعیت بحران خارج شده است.
وی افزود: با همه این تلاش‌ها با کمبود ۳۷۰ لیتر آب در ثانیه روبه رو هستیم که این کمبود صرفاً با مدیریت مصرف و همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب و جلوگیری از نشت کولر‌ها در فصل تابستان قابل جبران است.
رئیس هیأت مدیره آبفا شیراز با اشاره به الگوی مصرف آب تعریف شده از سوی وزارت نیرو گفت: برابر این الگو، مصرف آب در شیراز ۱۵ مترمکعب به ازای هر مشترک است، این در حالی است که ۹۰ درصد مشترکان ما در بخش خانگی و سایرین در بخش‌های تجاری و فرهنگی از آب استفاده می‌کنند.
بهروزی در رابطه با مصرف بی رویه و در موارد‌ی به هدر دادن آب توسط برخی کسبه که از آب آشامیدنی به عنوان جارو برای شست وشوی جلو مغازه‌های خود استفاده می‌کنند، اظهارداشت: آبفا شیراز به این گونه مشترکاین و همچنین مشترکان پرمصرف در ابتدا اخطار خواهد داد و در مرحله بعد انشعاب آنان را قطع می‌کند.
وی با اشاره به اجرای طرح «آب امید» گفت: بر اساس این طرح که از سوی وزارت نیرو ارائه شده، مصارف زیر ۵ مترمکعب آب با شرط خالی نبودن خانه مشترکان رایگان خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار