چاپ کد خبر: 36381
20 مهر 1399

جزئیات اعمال محدودیت های  جدید برای مهار کرونا در استان فارس 

نقشه فارس 1

به گزارش اول فارس، ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در استان فارس با تاکید اعضای این ستاد بر ضرورت اعمال محدودیت های سختگیرانه در استان، با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ، محدودیت های جدید به ستاد استانی مدیریت کرونا پیشنهاد داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا  در استان فارس ، گفت: اعمال محدودیت های جدید در مقابله با کرونا در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا  به تصویب رسیده  و به ستاد استانی پیشنهاد شده است.

عبدالرسول همتی افزود: در صورت تداوم شرایط افزایشی موارد ابتلا به کرونا در استان، پس از تصویب ستاد استانی مدیریت کرونای استان فارس، محدودیت های جدید در استان فارس اجرا می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز فاز نخست این محدودیت ها را شامل تبدیل وضعیت رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها به بیرون بر، اجرای مقررات دورکاری و اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان ها عنوان کرد و افزود: فاز دوم نیز در قالب تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی و فاز سوم به صورت تعطیلی سراسری شهر پیش بینی شده است.

وی بی توجهی و سهل انگاری برخی افراد نسبت به خطرات بیماری کرونا  را عامل افزایش موارد ابتلا در استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیماری خطرناک کرونا  در بین برخی افراد جامعه جدی گرفته نشده و این ناآگاهی باعث همه گیری و گسترش شیوع این ویروس منحوس شده است.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بر مشارکت مردم در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک تاکید کرد و افزود: مجموعه سلامت و دستگاه های اجرایی بدون همکاری و همیاری مردم، نمی توانند در برابر کرونا موفق باشند.

در ادامه این نشست ضمن بررسی آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی علت های افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا  و مرگ و میر بیماران در روزهای اخیر، از جمله محورهای نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس بود.

دکتر همتی ضمن بررسی افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان، بر اعزام تیم های نظارتی و هماهنگی با مسوولان این شهرستان ها برای ترویج استفاده از ماسک و ارتقای آگاهی مردم به رعایت دستورات بهداشتی تاکید کرد.

در این نشست از سوی اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند توسعه تجهیزات و ملزومان پزشکی، روند پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، فرآیندهای مراقبت بهتر از بیماران، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های مختلف استان، روند انجام تست های تشخیصی و اعمال محدودیت های جدید در استان توضیحاتی ارائه شد.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار