چاپ کد خبر: 36457
22 مهر 1399

جزئیات محدودیت‌های کرونایی در استان فارس از چهارشنبه ۲۳ مهر

محدودیتهای کرونایی

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با تصویب این ستاد، محدودیت‌های کرونایی از چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۹۹ در ۳۶ شهرستان  استان فارس آغاز خواهد شد و تا دوم آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در استان فارس، به رغم اینکه در بحث مراعات پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و رسیدگی و مراقبت و درمان بیماران، استان فارس در کشور در جایگاه نخست قرار گرفته اما همچنان جزو چهار استان با وضعیت نارنجی هستیم.
وی ادامه داد: با تصویب جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا و آغاز محدودیت‌ها، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات نیز تشدید خواهد شد.
او اظهار داشت: مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌ها است که این مراکز می‌بایست آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.
معاون استاندار فارس افزود: تاکنون نیز در استان ۸۰ درصد مدارس و موسسه‌های آموزشی، آموزش‌های خود را به شکل مجازی ارائه می‌دادند.
قاسم‌پور بیان کرد: تا پایان هفته آینده، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.
وی ادامه داد: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.
او گفت: همچنین مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها از چهارشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات ارائه دهند.
قاسم پور اضافه کرد: اکیپ‌های ویژه نظارت نیز که از قبل راه‌اندازی شده بر وضعیت حمل و نقل عمومی، پایانه‌های مسافربری، بخش‌های اداری و غیراداری دستگاه‌های اجرایی به شدت نظارت خواهند داشت و با افراد و مدیران درهر پست و منصب که مصوبات ستاد استانی  را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.
وی افزود: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری‌ها، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهروند یکشنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

لطفاً به مکانهای که ساندویچ سرد بسته بندی میکنن و مجوز بهداشتی ندارن و چندین نفر بدون رعایت پورتکل بهداشتی در یه مکانی که فضای کوچک بدون ماسک بسته بندی میکنن مراجعه کنید لطفاً

M شنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

عامو ما که هیچ محدودیتی ندیدیم من روز پنجشنبه کاری برام پیش اومد بیرون برا همه یه روز عادی بود اتوبوس مترو همه چی عادی

ناشناس جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

خداروشکر

ناشناس جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

بسیار خوب

محمد چهارشنبه , ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

لطفا به فست فودها هم نظارت داشته باشید

شهروند چهارشنبه , ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

آرایشگاه ها والا ما ی آرایشگاه روبرو خونمون هست مردونه تو این چند ماه چیزی ک رعایت نمیشه پروتوکل بهداشتیه خواهش میکنم نظارت کنید

محمد چهارشنبه , ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

تو رو خدا قصابی ها هم نظارت داشته باشید

ایرانیه سرفراز چهارشنبه , ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

لطفا خیلی نظارت روی نانوایی ها داشته باشیداصلا رعایت نمی کنند

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

کاشکی نظارتی هم بر شرکتهای مواد غذایی داشتن

ناشناس سه شنبه , ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

دستخوش مخصوصا تفریگاها که رعایت نمیکنند

آخرین اخبار