چاپ کد خبر: 61369
28 تیر 1400

جزئیات مرگ نوجوان ۱۴ ساله و ۱۰۰ نفر دیگر در استان فارس بر اثر کرونا

مرگ کرونایی
 
به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «سید روح الله حسینی» با  اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: در طول بحران بیماری کووید ۱۹،از ابتدا شیوع این بیماری تاکنون، ۳۱۸ هزار و ۷۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه  علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در سطح بیمارستان های استان بستری شدند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان فارس بستری هستند را دو هزار و ۱۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۱۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز مسوول  با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۷۰ نفر عنوان کرد.

دکتر حسینی اعلام کرد: تحلیل آماری متوفیان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در طی ده روز گذشته، نشان می دهد ۱۰۰ خانواده در استان فارس در این بازه زمانی داغدار شدند، که ۲۵ نفر از این جان باختگان را افراد زیر شصت سال تشکیل می دهند، همچنین جوان ترین و مسن ترین آنها به ترتیب ۱۴ ساله و ۹۵ ساله بودند.

او با بیان اینکه روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس، نشان دهنده عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری است اظهار کرد: هم چنین از ۱۰۰ جان باخته ناشی از کروناویروس طی ۱۰ روز گذشته، ۳۸ نفر افراد بالای ۷۰ سال بودند که برای دریافت واکسن اقدام نکردند، که شاید اگر این افراد برای واکسن مراجعه کرده بودند، هم اکنون در جمع خانواده خود حضور داشتند.

او افزود: با توجه به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، اقدامات مهمی مانند مشارکت همگانی در مبارزه با این ویروس و جدی گرفتن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضروری است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان از شهروندان خواست: افرادی که از طریق پیامک ارسالی نوبت تزریق واکسن آن ها فرا رسیده است، بدون هر گونه تردید تزریق واکسیناسیون خود را به تاخیر نیندازند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار