چاپ کد خبر: 64261
24 مرداد 1400

جزئیات مرگ ۳۱۵ شهروند بر اثر کرونای دلتا در استان فارس

مهرزاد لطفی 3

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، از افزایش نگران کننده آمار بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های فارس به مرز پنج هزار بیمار خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، ورودی بیمارستان ها به شدت رو به افزایش است و با وجود تلاش های صورت گرفته برای توسعه تخت های بستری، بیماران در لیست انتظار بستری قرار دارند.

او با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در استان و افزایش آمار بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های فارس به مرز پنج هزار بیمار اظهار کرد: این آمارها نشانگر شدت بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس دلتای هندی و وضعیت فوق بحرانی در استان است، به طوری که روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از مردم استان هستیم که علاوه بر خانواده های داغدار آنان، برای کادر درمان نیز بسیار دردآور است.

مرگ ۳۱۵ استان فارسی در ۱۰ روز گذشته بر اثر ابتلا به کروناویروس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه به ویژه در مورد نوع دلتای هندی، کوچکترین سهل انگاری موجب ابتلای افراد می شود، تاکید کرد: ویروس دلتای هندی همه اقشار جامعه در تمام گروه های سنی را درگیر می کند و به کام مرگ می کشاند، حتی بر اساس شواهد افراد بدون بیماری زمینه ای و افراد سالم و ورزشکار نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، به طور مثال در ۱۰ روز گذشته ۳۱۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

دکتر لطفی همچنین از آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: آمار بالای مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان و مثبت بودن درصد بالای تست های تشخیصی، نشان از شدت بیماری زایی و سرایت پذیری این ویروس دارد که نتیجه سهل انگاری ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به کروناویروس در فارس به شدت کاهش یافته که این امر منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده است، بنابراین هر فردی با رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، در قبال آسیب دیدگان ناشی از بیماری کووید۱۹ مسوول است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

Yy یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

چرا واکسن برای سنن های جدید اعلان میکن ولی هیچ جا نیست بزنن مردم رو مسخره کردن

آخرین اخبار