چاپ کد خبر: 73526
12 بهمن 1400

جزئیات ورود سامانه بارشی تازه از ۱۵ بهمن و هشدار برف و آبگرفتگی در برخی مناطق

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ از بعدازظهر فردا تا ظهر جمعه هفته جاری افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان و کرج پیش‌بینی می‌شود.

محمد اصغری  با اشاره به بارش برف و باران در روز جاری در استان‌هایی نظیر کرمان، یزد، سمنان، خراسان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز به تدریج از مقدار بارش‌ها در این مناطق کاهش می‌یابد.

به گزارش اول فارس، معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی گفت: از روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن تا ظهر جمعه وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و غرب سواحل خزر خواهیم داشت که موجب افزایش نسبی دما خواهد بود و در نیمه شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و در مناطقی نظیر نوار غربی کشور و دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز موجب بارش برف و باران می‌شود و روز شنبه بارش‌ها در سواحل خزر نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۶ بهمن علاوه بر مناطقی که ذکر شد، بارش برف و باران در شمال‌شرق نیز خواهیم داشت و در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: روز یکشنبه ۱۷ بهمن بارش در غرب کشور و نوار شمالی خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: روزهای جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ تا یک‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ در مناطقی که‌ ذکر‌ شد ‌احتمال اختلال در تردد، وقوع پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود ‌اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی در دستور کار باشد.

اصغری افزود:‌ از بعدازظهر فردا تا ظهر جمعه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، اصفهان و کرج پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۲ درجه خواهد بود.

اصغری ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار