چاپ کد خبر: 61074
26 تیر 1400

آمار بارندگی و جزئیات فعالیت سامانه بارشی تابستانه در استان فارس

بارندگی در استان فارس 2

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس،وزش باد و بارش رگباری که از عصر پنج شنبه در برخی مناطق فارس آغاز شده ، عصر روز گذشته در برخی مناطق از جمله علامرودشت لامرد و خنج با رعدو برق همراه بود

در داراب ، نی ریز ، میمند، لامرد، خفر، بوانات، بختگان و خنج بارش باران تابستانه، سبب لطافت هوا شد و در برخی مناطق هم باعث ایجاد ابشار‌های فصلی وجاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و سر ریز شدن سیل بند در برخی نقاط شد .

اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد:آسمان استان امروز بعد از ظهر همراه با وزش باد و گرد و خاک است و در برخی مناطق افزایش ابر و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی فارس  در خصوص وضعیت جوی استان فارس، گفت:  امروز شنبه ۲۶ تیرماه آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد و در نیمه جنوبی و مرکزی و برخی نقاط شمالی طی بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی و با احتمال تگرگ به خصوص در جنوب و غرب استان را شاهد خواهیم بود.

او افزود: برای فردا یکشنبه ۲۷ تیرماه آسمان استان نیمه ابری، در  بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد و در اغلب نقاط در روز و شب رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید موقتی و با احتمال تگرگ به خصوص در جنوب و غرب استان پیش بینی می‌شود.

قطره سامانی ادامه داد: تا پنج روز آینده شرایط ناپایدار و رگبار و رعدوبرق را در استان تا روز سه‌شنبه خواهیم داشت که سه‌شنبه این سامانه ضعیف‌تر و چهارشنبه با احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: کمینه دمــای امــروز اســتــان ایزدخواست با ۱۸ درجه بالای صفر، بیشینه دمـای دیــروز اســتــان لامرد با ۴۴ درجه بالای صفر، کمینه دمای امروز شــیــراز ۲۴ درجه بالای صفر و بیشینه دمــای دیــروز شــیــراز ۳۹ درجه بالای صفر است.

در گزارشی دیگر ، اداره کل هواشناسی استان فارس آمار بارشهای اخیر استان فارس را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان بارندگی سامانه موسمی در برخی مناطق استان تا صبح امروز در سروستان ۱۵ و ۴ دهم و استهبان ۱۳ میلی متر بوده است.

بر این اساس میزان بارش باران در مناطق مختلف استان فارس به شرح زیر است:

بارندگی استان فارس آمار e1626498811591

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار