چاپ کد خبر: 71375
22 دی 1400

جزئیات ورود سامانه جدید بارشی از پنجشنبه و شروع بارندگی در بیشتر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از سمت شمال غرب و غرب، از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، در بیشتر نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گزارش اول فارس، خانم معصومه احمدی با اعلام این خبر به صدا و سیما گفت افزود: امروز همچنان احتمال بارندگی در غرب کشور و استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، همدان و زنجان وجود دارد، اما از فردا با ورود سامانه بارشی جدید از نیمه غربی، بارش در این استان‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: از روز جمعه در نیمه غربی، جنوب، مرکز و بخش‌های شمالی کشور بارش‌ها آغاز می‌شود که در نواحی سردسیر، این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
لینک کمکی
احمدی افزود: شدت بارش‌ها را از روز جمعه در بخش‌های جنوبی کشورمان خواهیم داشت و استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، دامنه‌های زاگرس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور و به تدریج در شمال شرق کشور بارندگی آغاز می‌شود.
وی شدت بارش‌ها را در استان‌های خراسان رضوی و شمالی و کرمان از روز شنبه به بعد قابل توجه دانست و افزود: بارش‌ها از روز یکشنبه هفته آینده شرق و جنوب شرق کشور را نیز در بر خواهد گرفت.
کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی بارش باران و سیلاب در برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: از ابتدای هفته آینده آب‌های دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد شد و با ورود این سامانه کاهش محسوس دما را بخصوص در نواحی شمال و شرق کشور خواهیم داشت.
احمدی افزود: در تهران نیز از پنجشنبه شب تا جمعه و حتی احتمالا شنبه بارندگی پیش بینی می‌شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار