چاپ کد خبر: 47717
22 اسفند 1399

جزئیات وقوع طوفان ، بارش باران گل آلود و وزش باد شدید در شیراز

باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت شیراز را درنوردید.

اول فارس|محیط زیست: مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وزش باد شدید با سرعتی حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت کلانشهر شیراز را درنوردید.

مهرداد قطره سامانی افزود: سرعت وزش باد کنونی در شیراز حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت است.

وی ادامه داد: پیش بینی وزش باد با این شدت از روزهای گذشته شده بود که همراه با گرد و خاک انتقالی از عراق و مرزهای جنوبی کشور که به سمت ایران در حرکت است و به همین دلیل بارش کنونی در شیراز همراه با گل و لای می باشد.

وی اضافه کرد: تداوم این وضعیت تا ساعت آینده و حدود ۲ بامداد روز شنبه ۲۳ اسفندماه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تاکید کرد: برای فردا شنبه ۲۳ اسفندماه نیز تا قبل از ظهر هوای نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: برای عصر فردا شنبه هوای آفتابی رفته رفته با کاهش ابر برای شیراز پیش بینی می شود.

طوفان

 * وزش باد شدید باعث قطعی برق در برخی نقاط شهر شیراز و همچنین موجب شکستگی درختان در سطح شهر شده است.

 بر اساس این گزارش ، وزش باد شدید امروز موجب اختلال در شبکه این شهرستان و قطع برق در برخی مناطق شهری و روستایی شد.همچنین وزش باد و گرد و غبار موجب لغو پروازهای فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شد.

این طوفان که باعث اختلال در تردد خودروها و شهروندان شده است، همچنان در استان و کلانشهر شیراز ادامه دارد. 

هنوز خسارتی از این وزش باد تا لحظه انتشار این خبر گزارش نشده است.

 بر اساس این گزارش، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۲۶ حادثه در پی وزش باد شدید در نقاط مختلف شیراز به وقوع پیوسته است.
قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بعد از ظهر امروزبا بیان اینکه در پی وزش باد شدید ۲۶ حادثه در شیراز به وقوع پیوست، اظهار کرد: این حوادث و عملیات‌هایی که در پی آن انجام شده از ساعت یک بعد از ظهر بوده و شامل شکستگی درخت، قطع برق، حبس افراد در آسانسور و سقوط سقف‌های شیروانی بوده است.

او تصریح کرد: همه ایستگاه‌های موجود آتش نشانی در سطح شهر در حال آماده باش و رساندن خدمت به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به شهروندان توصیه کرد: در اینگونه مواقع تا آنجا که امکان دارد از حضور در سطح شهر اجتناب کنند، از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های بلند، تیر‌های برق و درختان مختلف خودداری کنند.

شهردار شیراز اعلام کرد که مجموعه شهرداری در پی آغاز وزش باد شدید به حالت آماده باش در آمده است و گفت: به دلیل احتمال آبگرفتگی زیرگذرها و کنار گذرها از هم‌اکنون در دستور بسته شدن قرار گرفتند.

در این ارتباط ،حیدر اسکندرپور  با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارش خاصی اعلام نشده و خسارت‌ها در حد شکستگی درختان به ویژه درختانی که تازه کاشته شده‌اند و بر هم خوردن نظافت شهر بوده، گفت: از همان دقایق اولیه آغاز تندباد، خودروهای آتش‌نشانی در سطح مناطق شیراز مستقر شده و تاکنون ۱۷ عملیات انجام داده‌اند.

او افزود: ۱۳ مورد از این عملیات به دلیل وزش باد انجام شده و موارد دیگر ناشی از احتمال سقوط بالابرهای ساختمانی و موارد دیگر بوده است.

شهردار شیراز عنوان کرد که از معاونین، شهرداران مناطق و رؤسای سازمان‌ها نیز خواسته شده تا با بسیج نیروها طوفانی که در سطح شهر طی ساعت‌های گذشته آغاز شده را با استقرار امکانات مدیریت کنند.

اسکندرپور با بیان اینکه طبق اعلام‌های قبلی احتمال بارندگی شدید از ساعت ۲۱ لغایت ۲۳ امشب وجود دارد، تصریح کرد که نیروهای خدمات شهری و مناطق در آماده باش کامل به دلیل احتمال آبگرفتگی معابر و زیرگذرها قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: ممکن است در ادامه این تندباد گرفتاری‌هایی ایجاد شود، به همین دلیل دستور بسته شدن زیرگذرها با توجه به اینکه در این ساعت از شب ترافیک مشاهده نمی‌شود، داده شده است.

شهردار شیراز با بیان این نکته که دکل‌های ارتباطی مربوط به شهرداری شیراز توسط دو اکیپ از سازمان فاوا در حال بررسی است، اظهار کرد: خوشبختانه اتفاقی تاکنون حادث نشده و همه ارتباط ها برقرار است.

اسکندرپور با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز در حالت آماده باش قرار گرفته، گفت: ابلاغ کتبی به همه شهرداران مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری اعلام شده و خواستار اطلاع رسانی به موقع و استقرار همه امکانات شده‌ایم.

او ادامه داد: در این ابلاغ تاکید شده، با توجه به اینکه احتمال قطعی برق در برخی نقاط وجود دارد، ژنراتورهایی که در اختیار ستاد بحران و موتوری شهرداری وجود دارد سریعا در مناطق مستقر شود.

شهردار شیراز یادآور شد: همچنین از شهرداران مناطق سه، شش و ۱۰ نیز خواسته شده تا مسیر رودخانه را به دلیل ورود آب از بالادست به ویژه ورودی شهرک سعدی کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: خاموشی های اندک در نقاط مختلف شهر شیراز برطرف می شود.

رحیم آزادی با اشاره به وزش شدید باد در سطح شهر شیراز، گفت: طی روزهای گذشته شاهد ورود گرد و خاک از سمت کشور عراق به داخل کشور بودیم که امروز با وزش بادهای شدید این گرد و خاک به استان فارس رسید.

وی ادامه داد: بارش باران نیز باعث بروز بارش‌های گل آلود در سطح شهر شیراز شد که امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس تاکید کرد: گزارش‌هایی از برخی مناطق شیراز در خصوص قطع شدن برق داریم که طی هماهنگی‌های انجام شده این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.

آزادی ادامه داد: به دلیل وزش شدید باد در شیراز پروازهای فرودگاه شهید آیت الله دستغیب فعلاً کنسل شده اما به طور حتم با آرام شدن وضعیت جوی پروازها برقرار می‌شود.

%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84 %D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C %D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C %D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷

لطف کنید تاریخ رو درست ثبت کنید امروز۲۴ام هست واین خبر ۱۳ ساعت پیش هست!؟؟؟

ناشناس یکشنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷

لطف کنید تاریخ رو درست ثبت کنید امروز۲۴ام هست واین خبر ۱۳ ساعت پیش هست!؟؟؟

رضا شنبه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۴۶

اتفاقا چندین بار هواشناسی اخطار داده بود . که متاسفانه شما توجه نکردید

ناشناس شنبه , ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۳۴

ولی توی اطلاعیه ها اخطار کامل و داده بودن،حتی سرعت باد و هم پیش بینی کرده بودن،سهل انگاری از خودت بوده

ناشناس جمعه , ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

خیلی مسئولین داناو مسئولیت پذیری داریم خوب…… دیوارکارگاه ما خراب شده خداخواسته ریخته بیرون وگرنه میلیونهاخسارت روکی جبران می‌کرد، اگه اطلاع داشتیم میتونستیم جلوخسارت احتمالی روبگیریم

آخرین اخبار