چاپ کد خبر: 65142
1 شهریور 1400

جزئیات پرداخت وام ۱۲۰ میلیاردی به برخی از شهروندان شیراز

خبر پلیس فتای شیراز

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر مشاهده ” آگهی وام ۱۲۰ میلیاردی ” موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در یکی از سایت‌ها با یک آگهی تحت عنوان وام ۱۲۰ میلیاردی  برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه  به بهانه‌های مختلف در چندین مرحله از قربانی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن وی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با درج آگهی‌های مشابه در گروه‌ها و کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نموده که با اقدامات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت وام می‌نمودند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند و در صورت دریافت وام حتما از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ مجاز اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار