چاپ کد خبر: 52568
12 اردیبهشت 1400

جزئیات پیش بینی بارش باران ، تگرگ و وزش شدید باد در اکثر نقاط کشور

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی گفت: دیروز در بسیاری از نواحی کشور رگبار، وزش شدید باد، تگرگ و صاعقه را شاهد بودیم و در خیلی از نواحی باعث بروز خسارتی هم شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امروز یکشنبه در بعد از ظهر شاهد همین هوای بهاری باشیم به گونه‌ای که انتظار وزش باد شدید یا احتمال وقوع صاعقه، تگرگ و نیز بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را داریم.
وی گفت: احتمال وقوع این شرایط و پدیده‌ها بیشتر در استان‌های شمال غرب کشور شامل آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل و نیز استان‌های مازندران، زنجان، نواحی شمال استان تهران و سمنان وجود خواهد داشت.

سرکرده افزود: برای جنوب سیستان و بلوچستان نیز همین شرایط را داریم و در شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی هم به نظر می‌رسد بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.
وی گفت: امروز و فردا غیر از استان‌های جنوبی غرب کشور در بقیه استان‌ها با شدت و ضعیف بارش را خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها بهاری و رگباری است و بیشتر بعد از ظهر رخ می‌دهد و برای دوشنبه هم پیش بینی می‌شود شدت بارش‌ها در شمال غرب و نواحی مرکزی کشور استان‌های یزد، اصفهان، شمال استان کرمان، خراستان جنوبی و سیستان وبلوچستان رخ دهد.
وی گفت: امروز غیر از استان‌های جنوب غرب کشور یعنی استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و لرستان، در سایر نقاط کشور بارش خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: آب‌های جنوبی و شمال کشور مواج پیش بینی می‌شود همچنین احتمال وقوع تگرگ را در استان‌های شمال، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد خسارت به باغداران وکشاورزان شود.
سرکرده اضافه کرد: وزش شدید باد موقتی و لحظه‌ای را هم امروز در برخی نواحی شاهد خواهیم بود.
وی گفت: بنابراین امروز احتمال بروز خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد و خطر صاعقه و برق گرفتگی را هم بیشتر در ارتفاعات شمال غرب و نیز شمال البرز و نواحی مرتفع البرز شرقی خواهیم داشت.
سرکرده افزود: تهران امروز بعد از ظهر آسمانی ابری دارد و در این شهر هم باید منتظر رگبار، رعد و برق وزش باد شدید و حتی طوفان هم باشیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سرعت وزش باد در تهران به حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.
وی افزود: امروز احتمال وقوع تگرگ هم در ارتفاعات تهران وجود دارد و پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوای تهران به حدود ۲۷ درجه سانتیگراد برسد.منبع:صداوسیما”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار