چاپ کد خبر: 38733
4 آذر 1399

جزئیات پیش بینی ورود سامانه پر بارش سه روزه به استان فارس

بارندگی در استان فارس

رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از اواخر پنجشنبه (ششم آذرماه ۹۹) شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان فارس خواهیم بود.

به گزارش اول فارس ،فرید اسماعیل‌زاده، با اعلام این خبر افزود: این سامانه بارشی فعال تا اواخر یکشنبه ( نهم آذرماه) ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری‌هایی به شکل بارش باران و تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز پنجشنبه (ششم آذرماه) در نواحی شمال غربی استان و در روز جمعه ( هفتم آذرماه) در تمام به ویژه شمال استان فارس شاهد بارش خواهیم بود.
او اظهار داشت: روز شنبه نیز بارش‌ها در کل استان به ویژه برخی نقاط نیمه جنوبی و شمال غربی ادامه خواهد داشت و فعالیت سامانه در روز یکشنبه به اتمام خواهد رسید.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها مخاطراتی مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد استان، آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها را در پی داشته باشد.
رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی افزود: همچنین به شهروندان توصیه می‌شود که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حضور در ارتفاعات خودداری کرده و با توجه به لغزندگی جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

اسماعیل‌زاده گفت: میانگین بارش باران در سال زراعی جاری تاکنون در استان فارس به ۲۱/۹دهم میلیمتر رسید که نشانگر افزایش بیش از ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال پیش است.
در این خصوص مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به فارس، در تمام نقاط این استان شاهد بارش‌ شدید باران خواهیم بود.

رحیم آزادیافزود: در برخی نواحی بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت این سامانه که از اواخر روز پنجشنبه (ششم آذرماه) وارد استان می‌شود و تا روز یکشنبه (نهم آذرماه) ادامه خواهد داشت، سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: علاوه بر جاری شدن سیل، شاهد برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید نیز خواهیم بود.
آزادی، ضمن اعلام آمادگی تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان، به شهروندان توصیه کرد از آمد و شد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها  و حضور در ارتفاعات خودداری کرده و از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق نیز خودداری شود.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

خداراشکرمیکنیم ازرحمتش شایددلیلی شودبرای نابودی کر ونا

آخرین اخبار