چاپ کد خبر: 77520
19 اسفند 1400

جزئیات کشته و مصدومیت ۱۱ نفر در حوادث چهارشنبه سوری استان فارس

انفجارترقه

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۲ کودک و مجروحیت ۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان خبر داد.

به گزارش اول فارس، محمد جواد مرادیان گفت: در حادثه نخست بر اثر انفجار ترقه حین ساخت ۳ نفر از ناحیه دست، صورت و گردن در شهرستان مرودشت زخمی شدند و به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اعزام شدند.

او گفت: همچنین در حادثه دیگری بر اثر انفجار ترقه دست ساز اکلیل و سرنگ نوجوان ۱۳ ساله شیرازی از ناحیه پا دچار سوختگی و آسیب بدلیل اصابت ترکش‌های ترقه شد که مصدوم به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

مرادیان با اشاره به سومین حادثه چهارشنبه سوری امسال، ادامه داد: عابری موتور سوار (مرد ۵۴ ساله) در حال عبور از خیابان ارم شیراز بر اثر برخورد مواد محترقه از ناحیه چشم مجروح شد و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان خلیلی انتقال داده شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: همچنین در شهرستان کازرون در خیابان باغ آسیایی بر اثر انفجار ترقه دو نوجوان ۱۰ و ۱۶ ساله با سوختگی شدید مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

مرادیان گفت: همچنین بر اثر آتش بازی دو کودک ۴ و ۵ ساله در شهرستان خفر بر اثر سوختگی شدید جان باختند و یک کودک ۷ ساله دیگر نیز در این آتش بازی دچار ۶۰ درصد سوختگی شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمونین بستری است، اما وضعیت مطلوبی ندارد.

او گفت: همچنین تصادف موتورسیکلت حامل ترقه با یک دستگاه خودرو سواری پراید در فسا موجب انفجار شد که بر اثر این برخورد مواد محترقه در جیب موتور سوار منفجر و قسمت‌هایی از بدن وی دچار سوختگی شد.

رئیس اورژانس استان فارس با بیان اینکه بیشترین آسیـب دیـدگان حوادث چهارشنبه سوری سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بوده‌اند توصیه کرد، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش زا به خصوص در منزل و زیرزمین خودداری کرده و از حمل مواد آتش زا و منفجره حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف به طور جدی پرهیز شود.

او گفت: هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، چون در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدید خواهند شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار