چاپ کد خبر: 96737
3 آبان 1401

جزئیات کلاهبرداری ۵ میلیاردی جوان شیرازی از ۳۰۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری جوانی ۲۴ ساله خبر داد که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی و دریافت بیعانه از شهروندان، ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

پوشاک

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “امیر حسین سلیمانی” در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند در یک کانال تلگرامی با مشاهده آگهی “فروش پوشاک زنانه و مردانه ” مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در یک کانال تلگرامی، آگهی تحت عنوان “فروش پوشاک زنانه و مردانه به قیمت کارخانه” برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۳ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از ما درخواست و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی ما نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه فرد دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۳۰۰ شهروند اقرار کرد، گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند..

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد اقدام کنند.

سرهنگ “سلیمانی” از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌ها دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار