چاپ کد خبر: 44040
11 بهمن 1399

جزئیات یک زمین خواری بزرگ در شمال غرب شهر شیراز

زمین خواری درشیراز

باشگاه خبرنگاران جوان: عده ای از افراد سودجو، طی چند سال گذشته بخش قابل توجهی از زمین های ملی منطقه رضوان دوکوهک در شمال غرب شهر شیراز را مورد تعرض و تغییر کاربری قرار داده اند.

این افراد با تصرف اراضی ملی اقدام به قواره بندی، تغییر کاربری زمین ها و فروش این راضی کرده اند و آن ها را به باغ شهری تبدیل می کنند، نه تنها اراضی ملی بلکه زمین های واقع شده در حریم رودخانه نیز از دست درازی این افراد قانون گریز در امان نمانده است.

زمین خواران به راحتی اقدام به کشیدن حصار و دیوار در اطراف این اراضی می کنند و به عنوان باغچه و باغ شهری به فروش می رسانند، هرچند که طبق قانون قطعه بندی و تغییر کاربری اراضی ملی ممنوع است.

در تماس با اداره منابع طبیعی استان فارس کارشناسی در این رابطه معرفی شد که او در این رابطه اظهار بی اطلاعی کرد ، پس از آن تماس های مکرری با روابط عمومی فرمانداری شیراز گرفته شد و روابط عمومی این سازمان به نقل از فرماندار تاکید کرد که همه مسئولان وظیفه دارند در قبال مشکلات و مسائل مربوط به حوزه خود پاسخگو باشند.

این در حالی است که مطابق قانون حفاظت از باغات و اراضی ملی تاکید شده است که متولیان امر درخصوص زمین های ملی به محض مشاهده یا دریافت گزارش تخریب زمین های ملی یا تغییر کاربری غیرمجاز بلافاصله باید مطابق قانون ورود پیدا کنند و اقدام به تخریب کنند.

هرچند پاسخی در رابطه با این مشکل از مسئولان دریافت نشد اما از بین رفتن اراضی ملی و تغییر کاربری این زمین ها و تجاوز به حریم رودخانه و تصرف اراضی منشا بسیاری از مشکلات در کوتاه مدت و بلند می شود، در رابطه با این مشکلات چگونه برخی افراد به راحتی می توانند دست به تخریب، قواره بندی و فروش زمین های ملی بدون اینکه مانعی برسر راه آن ها باشد بزنند. 

گروه واتساپ 2

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار