چاپ کد خبر: 11286
18 مرداد 1398

جشنواره صنایع‌دستی و بوم‌گردی در شهر جدید صدرا

 جشنواره صنایع دستی و بوم گردی در شهر جدید صدرا شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

10371464 968

به گزارش اول فارس ، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از برگزاری جشنواره صنایع دستی و بوم گردی خبر داد و گفت: این جشنواره به همت شرکت عمران شهر جدید صدرا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اوایل شهریور ماه امسال در این شهر برگزار می‌شود.

خلیل حاجی پور افزود: ایجاد زمینه گردشگری و بوم گردی جهت معرفی ظرفیت‌های اقوام مختلف و صنعت‌های آن‌ها در کنار هم برای وحدت و همدلی بیشتر، آگاهی فرهنگی و محیط زیستی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت شهروندان شهر صدرا، کمک به اقتصاد ملی وایجاد فضا‌های لازم جهت گسترش واحد‌های کوچک اشتغال صنایع دستی، برنامه ریزی برای کمک به ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار و برندسازی شهر‌های جدید به قطب‌های فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: در این جشنواره نمونه‌هایی از آثار فاخر و شاخص هنرمندان در رشته‌های هنری خاتم، منبت، مشبک، معرق، بافته‌های عشایری و داری، چرم، شیشه، کاشی هفت رنگ، هنرابر وباد و ویترای، مینا خانه ریزی و دیگر هنر‌های صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد.

حاجی پور بیان کرد: برنامه‌های این جشنواره در سه بخش افتتاحیه، نمایشگاهی و فروش، برگزاری گارگاه‌های عملی ورکشاپ‌های هنری و همچنین در حاشیه جشنواره موسیقی محلی و غذای‌های محلی ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید تصریح کرد: در این جشنواره که به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی سرزمین سبز صدرا (گرین لند) دائر است، ۳ نفر از شرکت کنندگان به عنوان برترین صنعتگران در سطح استانی انتخاب، و جهت حضور در بخش کشوری جشنواره که توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌ها جدید برگزار می‌شود، معرفی و در مرحله کشوری منتخبین در شهر جدید پردیس در آبان ماه در جشنواره سراسری کشور شرکت می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار