چاپ کد خبر: 5375
18 اسفند 1397
روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اعلام کرد:

جشن تولد ۱۰۰ کودک بی سرپرست برگزار شد

n83235871 72890595

روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس اعلام کرد: در این برنامه کیک ۱۰۰ کیلویی بریده شد.
استاندار فارس در این آیین گفت: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر توجه به ایتام دارد و در آیات قرآن کریم ۲۳ بار به این موضوع اشاره شده است.
رحیمی، با بیان این که اسلام سه محور را در خصوص ایتام مورد توجه قرار داده است افزود: سرپرستی و نگهداری ایتام یکی از موضوعات مورد نظر اسلام است که در این زمینه بهترین سرپرستی و بهترین محیط برای نگهداری از کودکان یتیم، محیط خانواده است.
وی اظهار داشت: کودکان بیش از احتیاجات مادی مانند پوشاک و غذا به محبت و تربیت صحیح نیاز دارند، بنابراین باید تلاش شود که ایتام در محیط خانواده رشد کنند.
استاندار فارس، رعایت کرامت و احترام ایتام را از دیگر محورهای مورد توجه اسلام برشمرد و گفت:در نظر گرفتن عطوفت و رفتار با مهربانی و محبت با کودکان یتیم یک اصل است و همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد.
رحیمی، حفظ اموال و دارایی های ایتام را از دیگر موارد مورد توجه اسلام ذکر کرد و افزود: قرآن کریم تاکید دارد که باید از ترکیب شدن اموال یتیمان و اموال خودمان خودداری کنیم و بهترین استفاده از اموال و دارایی هایی آنها شود.
وی، توجه به ایتام را از وظایف دینی دانست و گفت: بالاترین مساله این است که خدمت به ایتام را تکلیفی انسانی بدانیم چرا که آنها فرزندان ما هستند و باید بکوشیم به شکل صحیح پرورش یابند و از امکانات مناسبی برخوردار شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار