چاپ کد خبر: 39699
18 آذر 1399

جنایت بزرگ: استفاده از آنتی بیوتیک‌های انسانی در دام وطیور ؟!

آنتی بیوتیک

ایسنا: رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک‌های انسانی در دام و مخصوصا طیور صنعتی که برای تامین فرآورده‌های خام دامی پرورش داده می‌شوند، ممنوع است.

حسن علیزاده، امروز سه شنبه ۱۸ آذر به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: با تمامی افرادی که اقدام به تجویز و مصرف آنتی بیوتیک‌های انسانی در دام و طیور کنند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: مصرف آنتی بیوتیک‌های انسانی علاوه بر اثرات نامطلوبی که بر روی فرآورده‌های خام دامی ایجاد می‌کند، به دلیل احتمال باقیماندن آنتی بیوتیک در بافت بدن دام و طیور و نتیجتا فرآورده‌های دامی می‌تواند منجر به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی و عدم پاسخ مناسب به درمان در مقابله با بیماری‌ها در انسان شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند اظهار کرد: اقدام به تجویز یا مصرف آنتی بیوتیک انسانی برای درمان، پیشگیری یا افزایش روند رشد در دام و مخصوصا طیور صنعتی تخلفی نابخشودنی است که با خاطیان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی برخورد خواهد شد.

علیزاده از دامداران و مرغداران خواست از مصرف خودسرانه داروها بدون مشورت با دامپزشک خودداری کرده و تنها با تجویز دامپزشک اقدام به معالجه و درمان دام و طیور خود کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار