چاپ کد خبر: 100666
7 دی 1401

جنجال خرید موبایل های گرانقیمت برای اعضای شورای شهر شیراز و بیخبری از ۴ گوشی

 شنیده ها حاکی از این است که تعدادی گوشی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی تحویل اعضای شورا شده است که هرچند به گفته یکی از اعضا این گوشی ها به عنوان ابزار کار و امانی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، اما همچنان برای شهروندان این ابهام را ایجاد کرده که مگر شوراییان، خود دارای گوشی تلفن نبوده‌اند که چنین هزینه گزافی صرف خرید تلفن همراه شده است؟

1401082219581056426424554


در تازه ترین خبر اعلام شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر شیراز  فقط ۹ نفر از ۱۳ عضو شورای شهر شیراز  تلفن هوشمند دریافت کرده و این پرسش مطرح می‌شود که چهار تلفن همراه خریداری شده دیگر چه شده است.

تسنیم : طی روزهای گذشته خبری مبنی بر خرید تلفن همراه هوشمند برای ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز منتشر شد. تلفن‌هایی از دو برند سامسونگ و آیفون که بالاترین مدل آنها خریداری شده بود و این هدایا به عنوان ابزار کار به اعضای شورا تحویل داده شده بود. این موضوع که حواشی بسیاری داشت موجب تعجب بسیاری از مردم شد که آیا شهرداری بودجه‌های خود را باید برای خرید تجهیزات و وسایل شخصی اعضا شورا هزینه کند یا ساخت شهر !؟

از سوی دیگر در تازه ترین خبر اعلام شده از سوی یکی از اعضای شورای شهر شیراز  در این خصوص دستور خرید ۱۳ گوشی تلفن همراه داده شده بود اما فقط ۹ نفر از اعضا گوشی دریافت کرده اند و اینجاست که این پرسش مطرح می شود که چهار  تلفن همراه خریداری شده دیگر چه شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز در حاشیه یک نشست خبری در این خصوص اظهار داشت: باتوجه به اینکه گوشی موبایل ابزار کار نیست و هر فردی تلفن همراه دارد در عرف هم در هیچ کجا این وسیله ارتباطی جزو ابزار کار محسوب نمی شود. این در حالیست که لپ تاپ جزو ابزار کار است و این ابزاری که در اختیارات اعضای شورای شهر گذاشته شده است دارای شماره و برچسب اموال شهری و جزو اموال شهرداری است.

سید ابراهیم حسینی عنوان کرد: از ابتدا اعلام کردم که این کار معنایی ندارد و این موضوع را مطرح کردم که ای کاش رییس شورا  در خصوص نامه ای که نوشته بود جلسه ای هم اندیشی برگزار کرده بود و نظرات اعضای شورا را در این خصوص پرسیده بود.

حسینی ضمن بی اطلاعی از  نامه نوشته شده در خصوص خرید تلفن های همراه گفت: نامه خرید این تجهیزات در زمان شروع بکار شهردار جدید مکتوب شده است.

این عضو شورا ابراز کرد: باتوجه به اینکه تعداد ۹ نفر از اعضای شورا اعلام کرده اند که دستور خرید ۱۳ گوشی تلفن همراه داده شد اما فقط ۹ نفر گوشی دریافت کرده و اینجاست که این پرسش مطرح می شود که چهار گوشی خریداری شده دیگر کجا رفته است !؟

حسینی افزود: از این موضوع بسیار ناراحت شدم  و جزئیات آن را نپرسیدم اما این موضوع را شنیدم که یکی از اعضای شورا عنوان کرده بود که گوشی تلفن همراه خریداری شده باید مدل بالاتر باشد.

وی همچنین تأکید کرد: باتوجه به اینکه به من هم اعلام شد که گوشی تلفن همراه خریداری شده و قرار است به اعضا داده شود اما با این موضوع مخالفت کرده و اعلام نموده ام که من به گوشی نیاز ندارم و آنرا تحویل نگرفتم.

فقط عده ای از اعضا شورا تلفن های هوشمند در اختیارشان قرار گرفت

گفتنی است پیش از این نیز نایب رئیس شورای شهر شیراز در خصوص این موضوع گفته بود براساس اینکه در شورا مطرح شد نیاز است تا اعضا از گوشی ‌های تلفن همراه که شورا  در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند، بدین منظور  تعدادی گوشی خریداری و به صورت امانت در اختیار هر کسی که تمایل داشت گذاشته شد.

به گفته محمد تقی تذروی این گوشی ها به عنوان ابزار کار در اختیار هر عضو شورا  قرار گرفت و در گذشته نیز همچون دوره چهارم  و پنجم که لب تاپ خریداری و به اعضای شورا تحویل داده شد و تا پایان دوره فعالیت شان در شورا از آن استفاده کرده اند، این اقدام صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین موضوع عدم دریافت این تلفن های همراه توسط برخی از اعضای شورا را تایید کرد و گفت:  همه اعضا شورا این تلفن های هوشمند  را دریافت نکردند و فقط عده ای که درخواست دادند گوشی در اختیارشان قرار گرفت.

تذروی همچنین گفته بود این تجهیزات از بودجه شورا و شهرداری خریداری می‌شود و به عنوان ابزار کار به شمار می رود!

در اینجاست که این پرسش مطرح می شود در شهری همچون شیراز که عنوان یک «کلانشهر “ را با خود یدک می کشد در بسیاری از مناطق آن مردم با مشکلات زیر ساختی بسیاری همچون نبود یک شبکه فاضلاب و حتی بهره مندی از  یک فضای سبز محروم هستند، مواجه اند و در این خصوص مدیریت ارشد شهری و مجموعه شورا و اعضای آن باید تمام تمرکز خود را بر طراحی و اجرای پروژه و برنامه هایی جهت توسعه شهر  به منظور  بهره مندی  بیشتر مردم از خدمات قرار داده تا خرید تلفن هوشمندی که در جامعه امروز همه آنرا در دست دارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حاج محمد چهارشنبه , ۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹

باسلام ای خاک… شهردار و اون شورای شهر که از این گوشی های اموال بیت المال استفاده میکنن ولی افرادی در این شهر هستن تا کمر خم می‌شوند در سطل های آشغال و دنبال پس مانده غذا هستن بعد چطور اینها می‌خواهند از حق ما دفاع کنند و …نباشن، در این وضعیت الان که مردم پول خرید نان ندارن ولی طرف در شورای شهر باید گوشی ۵۰میلیون تومانی از اموال بیت المال بهش بدن جای خجالت هست و نمی‌دانم چرا نیروهای نظارتی عمل نمیکنن والله من جانباز شیمیایی هستم و مستاجر در یک زیر زمین ۶۰متری بدون امکانات اولیه ،حاج محمد جانباز شیمیایی

آخرین اخبار