چاپ کد خبر: 51503
2 اردیبهشت 1400

جهاد کشاورزی فارس باز هم وعده مرغ داد ولی عملی نشد

مرغ 3

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مشکل کمبود مرغ در روزهای اخیر را،مقاومت واسطه‌ها و دلالان در برابر رعایت نرخ مصوب دانست و گفت: با تدابیر انجام شده شامگاه سه‌شنبه مرغ مورد نیاز استان کشتار و امروز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه جاری حدود ۳۵۰ تن گوشت مرغ روانه بازار شده است.

به گزارش اول فارس، صمد رنجبری چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: کمبود گوشت مرغ در بازار استان طی چند روز اخیر به دلیل اعمال نرخ مصوب و جلوگیری از تخلف احتمالی برخی دلالان و واسطه ها بوده است.
وی ادامه داد: طی ۲ الی ۳ روز گذشته عرضه گوشت مرغ در بازار استان فارس کاهش پیدا کرد اما از شامگاه سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ عرضه گوشت مرغ در سطح کشتارگاه های استان به حالت عادی بازگشته است و شهروندان از امروز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه می توانند بهبود وضعیت را شاهد باشند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح شرایط روزهای اخیر بازار مرغ این استان،گفت: اعمال دقیق و با نظارت نرخ مصوب در روزهای گذشته باعث شد عوامل، واسطه ها و دلالان بازار مرغ استان از عرضه گوشت مرغ خودداری کنند.
وی اضافه کرد: پیگیری و برخوردهایی که از ابتدای هفته جاری تاکنون با این گروه صورت گرفته منجر به این شد که مقاومت ها شکسته و شرایط بهبود پیدا کند.
رنجبری قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ گرم را در سطح بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان عنوان کرد و گفت: قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده بود که در روزهای اخیر به دلیل منطقی شدن این قیمت به نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.
او قیمت مصوب کنونی را منطقی و قابل قبول دانست و افزود: تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت مرغ در سطح استان فارس موظف به رعایت نرخ مصوب هستند و در غیر اینصورت برخورد جدی با متخلفین صورت می گیرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه گفت: میانگین مصرف گوشت مرغ در سطح فارس روزانه حدود ۳۵۰ تن گوشت گرم است که از تولید مرغداری های داخل استان تامین می شود،اما در روزهای نخست هفته جاری به دلیل اعمال نرخ مصوب و مقاومت برخی واسطه ها و دلالان این میزان به حدود یک چهارم کشتار روزانه و حدود ۱۰۰ تن کاهش پیدا کرده بود که همین موضوع موجب بروز مشکلاتی در سطح بازار شد.
وی اعلام کرد: با تدابیر انجام شده کشتار مرغ امشب در سطح کشتارگاه های استان حدود ۳۵۰ تن خواهد بود که این میزان گوشت فردا وارد بازار و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.
رنجبری در ادامه قیمت مصوب مرغ منجمد را در سطح بازار استان فارس ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان عنوان کرد.
وی اعلام کرد: متوسط مصرف روزانه گوشت مرغ در سطح استان فارس حدود ۳۵۰ تن است که این میزان مرغ از تولیدکنندگان داخل استان تامین می شود.

به گزارش اول فارس امروز هم مثل روزهای گذشته یخچال های مرغ فروشی ها در شیراز عاری از هرگونه مرغ بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار