حذف ۵ رشته دانشگاه سلمان فارسی کازرون منتفی شد

 موضوع حذف چهار رشته علوم پایه و یک رشته مهندسی شهرسازی دانشگاه سلمان فارسی به موجب مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتفی شد، این موضوع را رئیس این دانشگاه در نشستی خبری اعلام کرد.

انوشیروان غفاری پور شامگاه چهارشنبه افزود: قرار بود چهار رشته علوم پایه و یک رشته مهندسی شهرسازی طبق مصوبه از دانشگاه سلمان فارسی حذف شود اما با پیگیری مسئولان، این مصوبه لغو و حذف این ۵ رشته تحصیلی از دستور کار وزارت علوم خارج شد.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی درباره این دانشگاه اظهار داشت: انتخاب مسئولین در دانشگاه بر اساس شایسته سالاری انجام می‌شود نه بر اساس بومی و غیر بومی.

نتیجه تصویری برای دانشگاه آزاد کازرونبه گزارش اول فارس ، این مقام مسئول دانشگاه سلمان فارسی با ارائه بخشی از فعالیت انجام شده در دوران بیش از یکساله تصدی خود افزود: دغدغه من در این پست ارتقای سطح دانشگاه است نه موضوع دیگری.
غفاری پور همچنین گفت: یکی از چالش‌های دانشگاه سلمان فارسی کمبود خوابگاه دختران است که با تلاش و پیگیری‌های انجام گرفته مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث یک خوابگاه ۲۵۰ نفره دختران تأمین شده است؛ تمام اقدامات اولیه و بهره بردار آن نیز مشخص شده که پس از جانمایی، عملیات آن شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان جدید دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی اختصاص یافته است که ۱۰ درصد باقیمانده کار نیز انجام شود.
به گفته رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، فعالیت این دانشگاه سال ۷۲ و با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته ادبیات به عنوان مرکز تربیت دبیر آغاز شد.
این مرکز در سال ۸۲ به مرکز آموزش عالی ارتقا یافت و هم اینک با ۱۵۰ دانشجو در ۱۲ رشته و ۱۵ گرایش کارشناسی ارشد تا دکترا با ۳۹ هیأت علمی به عنوان یک دانشگاه مستقل زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است.
غفاری پور در این باره گفت: در تلاش هستیم که شمار اعضای هیأت علمی این دانشگاه را به بیش از ۵۰ نفر افزایش دهیم.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین اظهار داشت: با وجود محدودیت صدور مجوز رشته‌های جدید تحصیلی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در تلاش هستیم که مجوز رشته جهانگردی برای این دانشگاه بگیریم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار