چاپ کد خبر: 98840
8 آذر 1401

حضور نماینده مجلس در یک مدرسه بعد از ۲۷ سال

روز شنبه (پنجم آذرماه ۱۴۰۱) پس از نزدیک به ۱۰ روز که در حوزه انتخابیه حضور داشته و توفیق بازدید و گفت و گو با مردم شهر و روستاهای سپیدان و بیضاء حاصل شد تا از نزدیک پذیرا و شنونده صحبت های مردم باشم، برنامه دیگری و البته به نظرم متفاوت تر از همه برنامه هایی که تاکنون داشتم را هم در نظر گفتم.
این بار تصمیم داشتم به سراغ دانش آموزان مدارس بروم و برای اولین مدرسه هم دبیرستان دخترانه زینبیه هماشهر انتخاب شد.
برای این بازدید که صبح زود هم برنامه ریزی شد، رئیس اداره آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان محلی شهرستان سپیدان نیز همراهی کردند.
بعد از احوالپرسی و بازدید مختصری از وضعیت مدرسه و بررسی نیازمندی هایی که مدیر مدرسه اعلام کرد، در نمازخانه مدرسه در جمع دختران دانش آموز، حضور یافتم و در تببین شرایط موجود کشور چند دقیقه ای برای آنها صحبت کردم.
با این هدف که بحث یک طرفه نشود و نظر و دیدگاه های آنها را هم بدانم، از کمبودهای مدرسه گفتم و درخواست کردم که دانش آموزان هم صحبت کنند.
جالب بود! بیشتر از همه دغدغه کتابخانه داشتند، درخواست کتاب های جدید براق مدرسه داشتند و تجهیز سالن کناری مدرسه را هم برای ورزش مطرح کردند.

170036862

وقتی از یکی از مسئولان دبیرستان از سایر کمبودها و مشکلات دبیرستان سوال کردم، در حالی که دوربین موبایل خود را روشن نگه داشته بود، تا از نظر او این رویداد حضور نماینده مجلس در مدرسه را ثبت کند، در همان ابتدای صحبت ها یادآور شد که بعد از حدود ۲۷ سال خدمت در مدارس اولین باری است که یک نماینده مجلس از مدارس این شهرستان بازدید می کند!
این موضوع را از این باب مطرح کردم که عدم حضور و رفت و آمد و ارتباط مسئولان و مدیران استانی وحتی متاسفانه شهرستانی زنگ خطر و هشداری است که باید همه دلسوزان استان فارس و ایران پهناور اسلامی باید به صورت جدی به آن اندیشیده و برای تقویت این حضور و همراهی بیشتر با دانش آموزان مدارس و شنیدن نظر و اندیشه های آینده سازان کشور چاره اندیشی و برنامه ریزی نمایند.

170036864

برخی موارد از جمله حضور در مدارس و پاسخگویی به سوالات و پرسش های ذهنی دانش آموزان ممکن است در نگاه برخی مدیران اجرایی در سطح استان و یا شهرستان “کم اهمیت” جلوه داده شود، اما واقعیتی ضروری و ملموس است که برای اصلاح این رویه باید چاره اندیشی و اقدام عملی انجام شود.
همین حضورها، پاسخگویی و ارتباط با دانش آموزان است که می تواند آرامش بخش اجتماع و حتی رفع کننده شبهات و موارد مطرح شده درباره عملکردها و دستاوردها در سطح جامعه شود.
امیدوارم این ارتباط و حضور، به عنوان خادم و نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی نیز فرصتی برای تقویت همراهی و همکاری مسوولان با مدارس و آینده سازان کشور شود.

* به قلم محسن علیزاده رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار