چاپ کد خبر: 3823
4 بهمن 1397
مدیر نمایندگی آستان قدس در فارس اعلام کرد:

حضور یازده هزار خادم‌یار رضوی در فارس/ توزیع بسته‌های حمایتی بین محرومان

70926

به گزارش اول فارس، جابر مهدی‌یار چهارشنبه سوم بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشخص شده در طرح خادم‌یاری رضوی ثبت‌نام کنند، گفت: خادمیاران ۳ کار مشخص انجام می‌دهند؛‌ نخست رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان از سوی امام رضا(ع)، دوم توسعه فرهنگ رضوی در استان و سوم حضور در حرم امام رضا(ع) به‌عنوان خادم.

او با بیان اینکه امکان حضور و فعالیت زنان و مردان در این زمینه وجود دارد، گفت: از ابتدای تاسیس نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به محرومان هزینه شده است که خدمات شامل اهدای کارت‌های نقدی، کمک به بیماران، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و ایتام نیازمندان بوده است .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس همچنین از توزیع ۵ هزار بسته تغذیه خشک از سوی حرم رضوی‌، ۱۳ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲۳۵ مورد جهیزیه، گوشت ۲۰۰ رأس گوسفند، اهدای کارت‌های نقدی، میان نیازمندان این استان خبر داد و گفت: طی این مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر روز خدمت در حرم امام رضا(ع) توسط خادمیان استان فارس انجام دادیم .

او گفت: یکی از کارهای نمایندگی‌های آستان قدس رضوی شناسایی و اعزام افراد بالای ۴۰ سال است که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند که در این راستا ۵۰ هزار نفر زائر اولی را به حرم رضوی اعزام کردیم .

مهدی‌یار، یکی دیگر از اقدامات این نمایندگی را راه‌اندازی مهدالرضا عنوان و اضافه کرد: تاکنون ۱۰۲ کلاس مهدالرضا برای کودکان پیش‌دبستان در سطح استان فارس تشکیل شده است که در آن‌ها معارف قرآنی به کودکان آموزش داده می‌شود .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد:‌ یک هزار و ۴۰۰ نفر از کودکان پیش‌دبستانی در این مراکز طی سال تحصیلی جاری در حال تحصیل علوم قرآنی هستند که بنا داریم این تعداد را به ۸ هزار نفر افزایش دهیم .

وی اضافه کرد: در این راستا نیز دوره‌های تربیت مربی علوم قرآن را برای مهدالرضاها برگزار کردیم که آموزش یک هزار و ۶۰۰ نفر را در برنامه داریم و تاکنون آموزش ۲۷۰ نفر را انجام داده و تا پایان سال ۵۰۰ نفر را آموزش خواهیم داد و مابقی را در سال ۹۸ تکمیل خواهیم کرد .

مهدی‌یار، یکی از مهم‌ترین اقدامات این نمایندگی را ایجاد مشاغل برای روستاییان و نیازمندان به‌منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها اعلام کرد و گفت: در این راستا ۸ هزار شغل را برای ۳ مرحله کاری پیش‌بینی کردیم که تاکنون قریب ۴۰۰ شغل ایجاد شده است .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با یادآوری اینکه این کار با همکاری بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی انجام می‌شود، گفت: در سال ۹۸ پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۷۵۰ نفر دیگر را کرده‌ایم .

وی با بیان اینکه در زمان زلزله کرمانشاه، یک هزار چادر به این مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم، گفت: بسته‌های تبرکی حرم رضوی را میان ۲۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان توزیع کردیم .

او برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی با تابلوهای استاد نعمتی، برپایی کرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری به‌صورت متناوب، فعال کردن کانون ورزشی، کانون علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و غیره را از دیگر فعالیت‌های این نمایندگی اعلام و اضافه کرد: چندی پیش سمیرا ارم، قهرمان پارالمپیک دنیا مدال‌های خود را موزه حرم رضوی اهدا کرد .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: در کانون علمی ما نیز تحقیقی پیرامون حرکت امام رضا(ع) از خوزستان به فارس و فارس به مشهد آغاز کردیم تا بتوانیم یادمان‌هایی را در این مسیر احداث کنیم .

وی تأکید کرد: بیشترین مسئله‌ای که برای تأمین مشاغل به دنبال آن هستیم، ایجاد کارگاه‌های تولیدی پیوسته از تولید تا مصرف است تا هم تولید هم بسته‌بندی و هم مصرف برای نیازمندان ایجاد شود .

مهدی‌یار اظهار کرد: رفع محرومیت‌های روستاهای هدف در حوزه عمرانی شامل بهسازی و تعمیر مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، تعمیر منازل مسکونی نیازمندان، رفع مشکل زیست محیطی نیازمندان با کمک ۸۰ گروه جهادی از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس یادآور شد: خانواده‌هایی که کودکان آن‌ها در مهدالرضا مشغول آموزش می‌شوند، تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی قرار می‌گیرند که به آن‌ها مشاوره‌های خانواده ارائه می‌دهیم .

وی ادامه داد: در این راستا ۲۳۰ نفر از اساتید مجرب حوزه‌های علمیه خواهران برای ارائه مشاوره به خانواده‌ها در سطح استان فارس در نظر گرفته شده است .

مهدی‌یار، تلاش برای سهولت در ازدواج جوانان، واسطه‌گری ازدواج و کاهش نرخ طلاق را از جمله اقدامات این مراکز مشاوره دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما سرکشی و تفقد بیماران در بیمارستان‌هاست است که این برنامه را به‌صورت دائمی انجام می‌دهیم .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس یادآور شد: همچنین به دلیل اهمیت توجه به خانواده شهدا، کانونی برای آنان ذیل این نمایندگی راه‌اندازی شده است که در جهت رفع مشکلات خانوادگی آنان گام برمی‌دارد .

وی در ادامه با یادآوری اینکه تمام هزینه‌های این نمایندگی از محل نذورات مردمی است، گفت: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند نذورات خود را به شماره حساب ۶۱۰۴۳۳۷۶۷۰۵۷۲۰۷۰ بانک ملت به حساب نمایندگی آستان قدس رضوی واریز کنند .

مهدی‌یار با بیان اینکه در استان فارس اماکن وقفی امام رضا(ع) کم داریم، گفت: در این راستا ساز و کاری ایجاد کردیم تا کسانی که تمایل به ایجاد وقف برای امام رضا(ع) دارند، از طریق دفتر آستان قدس رضوی نسبت به این کار اقدام کنند .

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ادامه داد: اخیراً نیز استاد نعمتی، استاد خوشنویسی مشهور استان فارس ۱۴ تابلو بزرگ نفیس را به ارزش یک میلیارد تومان به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار