چاپ کد خبر: 60965
25 تیر 1400

افشای حقوق نجومی هیئت مدیره یک شرکت شستا در استان فارس

مهرزاد مویدی

تسنیم: رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: حقوق ۶ نفر از هیئت مدیره یک کارخانه سیمان در فارس ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است که برابر حقوق یک شرکت ۱۵۰ نفری تولیدی است. این پول‌ها از کجا می‌آید؟
 مهرزاد مویدی در نشست نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی با مسئولان تامین اجتماعی اظهار داشت: چرا این همه مِهر سازمان تامین اجتماعی در دل دولت‌ها می‌رود؟ نمی‌دانم دولت‌ها چه علاقه‌ای به این سازمان‌ها دارند هر دولتی می‌آید یک مدیر جدید در سازمان تامین اجتماعی می‌گذارد که هر چه دولت می‌خواهد انجام دهد. 

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس بیان کرد: برای اینکه مدیر تامین اجتماعی یک مدیر خوب برای دولت باشد مهمان ناخوانده می‌آوردند سر سفره تامین اجتماعی می‌نشانند که این اصلا از نظر شرع درست نیست زیرا کارگران ۳۰ سال از جیب خودشان حق بیمه برای ایام بازنشستگی پرداخت کرده‌اند چرا اجازه بدهیم یک مهمان ناخوانده دست در جیب کارگران بکند. 

وی با بیان اینکه هر کسی که در شرکت‌ها شستا دست ببرد والله حرام است، افزود: در حال حاضر شرکت‌های شستا محل حضور سیاسیون شده در همین استان فارس کدام یک از مدیران شرکت سیمان که زیر مجموعه شستا است تخصص سیمان دارند. 

مویدی با بیان اینکه چرا کارمند بازنشسته دولت و نماینده مجلس بعد از اتمام نمایندگی دست و پا می‌زنند که به شرکت‌های زیر مجموعه شستا بروند مگر در این شرکت‌ها چه خبر است، عنوان کرد: حقوق‌های ۷۰ تا ۳۰ میلیونی که در این شرکت‌ها به مدیران و اعضای هیئت مدیره پرداخت می‌شود از کجا می‌آید؟ مگر غیر از این است که دست در جیب منِ کارگر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگری که با حقوق ۳ تا ۴ میلیون تومانی زندگی می‌کند دانشمند اقتصادی است و باید از همین افراد در شرکت‌های شستا استفاده شود، گفت: چرا مدیری که قهر می‌کند، بازنشست می‌شود یا با مسئولش با مشکل برمی‌خورد سر از شرکت‌های شستا در می‌آورد؟  بعد خودش که مدیر می‌شود ۴ تا مشاور دارد، ۴ تا پسر خاله و دختر دایی هم سر کار می‌آورد و یک وقت می‌بینی ۴۰ نفر به شرکت شستا تحمیل شده است. 

وی خطاب به نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: یک کارخانه سیمان در فارس داشتیم حقوق ۶ نفر از هیئت مدیره آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود که این یعنی حقوق یک شرکت ۱۵۰ نفری تولیدی، این پول‌ها از کجا می‌آید؟ مگر ما اینجا قحط‌الرجال داریم یا کمبود مدیر توانمند داریم که مدیر از تهران بیاوریم برایش خانه بخریم یا هزینه میلیونی برای اقامت در هتل کنیم و ۴ تا راننده در اختیارش بگذاریم که قرار است بیاید فلان کارخانه سیمان را هدایت کند. 

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه هر دولتی  سر کار می‌آید دست از سر این سازمان تامین اجتماعی بر نمی‌دارد، افزود: برای یک بار هم که شده ریسک کنید و از تشکلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شرکت‌های شستا را انتخاب کنید. اجاره دهید اداره شرکت‌های شستا را خود تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بر عهد بگیرند. 

وی با ابراز نگرانی نسبت به آینده تامین اجتماعی خصوصا برای شاغلین گفت: بیمه گریزی زیاد شده است که یا به دلیل بالا رفتن حق بیمه است یا به این دلیل است که سازمان تامین اجتماعی به جای تشویق کارفرمایی که سر وقت حق بیمه را پرداخت می‌کند، آخر سال جرائم کارفرمایی که تخلف کرده و حق بیمه را پرداخت نکرده می‌بخشد. 

مویدی با بیان اینکه دولت‌ها پول سازمان تامین اجتماعی را نمی‌دهند و فراموش کرده‌اند به ما بدهکارند و فلان شرکت ورشکسته را به جای طلب سازمان به آن واگذار می‌کنند، گفت: دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی بدهد تا امروز شاهد تجمع بازنشستگان نباشد. اگر ما روزی تصمیم بگیریم که حق بیمه پرداخت نکنیم دولت چطور می‌خواهد تامین اجتماعی را اداره کند؟ 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار کارگر در شهر شیراز و ۷۸۰ هزار کارگر در استان داریم واقعا تامین اجتماعی چقدر خدمات به اینها ارائه کرده؟ آیا در ازای پولی که دریافت کرده خدمات داده است؟،خطاب به مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: یک نسخه دارو ۷۰۰ هزار تومان می‌شود در حالی که حقوق کارگر ۳ میلیون تومان است. ما پول پرداخت می‌کنیم که خدمات دریافت کنیم. چرا کارگران را دورتر از اقشار دیگر دیده‌اند. لشکری و دولتی‌ها اگر حقوقشان ۴ میلیون است ۶ میلیون خدمات دریافت می‌کنند چرا همین خدمات را برای کارگران در نظر گرفته نشده است.  

مویدی اظهار داشت: ما از مدیران غیر بومی خسته شده‌ایم چرا اداره استان فارس به مدیران اصفهان و تهران گره خورده است. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار