چاپ کد خبر: 55762
12 خرداد 1400

خبرهای عجیب و غریب حوادث از گوشه و کنار ایران

اخبار حوادث

فیلم برداری از صحنه یک سرقت در تهران / همسایه چرا پلیس را خبر نکرد؟ + عکس

حوادث ایران|اول فارس:ویدئویی از سارقانی که با خودروی سرقتی یک مغازه لباس‌فروشی را در روز روشن یعنی ساعت ۷صبح در صالحیه بهارستان تهران خالی کردند با واکنش های زیادی همراه شد.

این فیلم توسط همسایه روبه رویی با تلفن همراه از لحظه سرقت و باز کردن درِ مغازه گرفته شده است. کاربران به این فیلم واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «نکته جالبش این بود‌که این همسایه به جای تماس با پلیس مشغول فیلم‌برداری با موبایلش بود.»

سرقتالهی

کاربر دیگری در پاسخ نوشت: «شاید با این ویدئو راحت تر بشه این سارقا رو گیر انداخت چون تا زنگ می‌زد و می‌خواست پلیس بیاد دزدها در رفته بودن و الان این مدرک هم وجود نداشت.» کاربران زیادی هم نوشته بودند که اگر یک دادو فریاد کوچکی راه می‌انداخت، سارقان می ترسیدند و فرار می‌کردند و سرقتی هم از لباس فروشی رخ نمی داد.

کلاهبرداری میلیونی رمال اینترنتی

حوادث ایران|اول فارس: فردی که با شگرد دعانویسی و رمالی در فضای مجازی، افرادی را در استان تهران فریب داده و از آنها سوء‌استفاده کرده بود، شناسایی و دستگیر شد. این کلاهبردار با انتشار آگهی در زمینه فالگیری و رمالی در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد شهروندان و فریب‌دادن آنها با دادن وعده‌های دروغین و امید واهی با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌کرد. با مراجعه فردی به پلیس فتا و بیان شکایت درمورد فریب‌خوردن از شخصی در فضای مجازی با ترفند گرفتن فال و آینده‌نگری، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت. شاکی توضیح داد: آن فرد چنان خوب صحبت می‌کرد که اعتمادم به او کاملا جلب شد و باور کردم توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند گره‌های زندگی‌ام را باز و آینده‌ام را پیش‌بینی کند اما بعد از پرداخت پول فهمیدم همه حرف‌های او بی‌اساس است و وی از من کلاهبرداری کرده است. کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت‌گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده طی‌ رصدهای مستمر در فضای مجازی، کانالی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کردند و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمالی در این کانال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و دریافت مبالغ زیادی از آنان کرده است. با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های پلیسی، متهم در یکی از شهرهای غرب استان‌ تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضائی، توسط پلیس فتا دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. این فرد در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن اعتراف به اتهامش هدف خود را از این عمل، انگیزه مالی عنوان کرد و گفت: من به طعمه‌هایم می‌گفتم با توانایی‌هایی که دارم می‌توانم مشکلات آنها را حل یا آینده را برایشان پیشگویی کنم و با این ترفند اعتماد این افراد را به ‌دست می‌آوردم و از آنان پول می‌گرفتم. متهم در نهایت از کارهای خود اظهار پشیمانی کرد و پرونده به همراه مجرم برای رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد. سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با تأیید این خبر به مردم هشدار داد: کلاهبرداری از طریق دعانویسی و رمالی به یکی از روش‌های جدید مجرمان در فضای مجازی تبدیل‌ شده است؛ ازاین‌رو به کاربران توصیه می‌کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی، راه سوءاستفاده را از این کلاهبرداران بگیرند و در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی در دام این‌گونه آگهی‌ها گرفتار نشوند.

مرگ تلخ دو کودک به خاطر سوسیس کالباس فاسد + عکس تلخ

حوادث ایران|اول فارس:دو کودک خردسال به خاطر مصرف سوسیس و کالباس فاسد جان باختند.

متاسفانه باخبر شدیم ساعاتی قبل دو برادر و خواهر خردسال در روستای فشتکه شهرستان خمام به دلیل مصرف کالباس و سوسیس فاسد فوت شدند.

مرگتلخدوکودکخردسالبهخاطرسوسیسکالباس

دیه و زندان؛ مجازات قتل نوجوان هم‌‌مدرسه‌ای

حوادث ایران|اول فارس:پسر نوجوانی که دوستش را در یک درگیری به قتل رسانده بود، از سوی دادگاه به دیه و زندان محکوم شد. به گزارش خبرنگار ما، متهم سه سال قبل در جریان یک درگیری دوست خود را زخمی کرد و این فرد بعد از انجام اقدامات پزشکی که مؤثر واقع نشد، جانش را از دست داد. ۳۰ مهر سال ۹۷ پیکر نیمه‌جان پسر ۱۷ساله‌ای به نام جعفر به بیمارستان منتقل شد؛ اما او که به‌ خاطر چاقوخوردگی دچار خون‌ریزی شدید بود، ساعتی بعد روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و رسیدگی به پرونده قتل پسر نوجوان در دستور کار پلیس قرار گرفت. در‌حالی‌که تحقیقات مأموران آغاز شده بود، ساعت دو بامداد یکم آبان‌ماه پسر نوجوانی به نام شهاب به‌ همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و خودش را به‌عنوان عامل قتل جعفر معرفی کرد.

شهاب در بازجویی‌ها گفت: من و جعفر هم‌مدرسه‌ای بودیم. او همیشه با قلدری به همه زور می‌گفت. ما یک گروه تلگرامی داشتیم که بارها در آن گروه مرا تهدید و به من فحاشی کرده بود. وی ادامه داد: جعفر آخرین بار در گروه تلگرامی فحاشی کرد و از من خواست تا در افسریه با او قرار بگذارم. چون او از من قوی هیکل‌تر بود، از ترسم با خودم چاقو بردم. آنجا با هم درگیر شدیم و من چند ضربه چاقو به او زدم و از ترس به پارک سرخه‌حصار فرار کردم؛ اما شب وقتی پدرم در جریان قرار گرفت، از من خواست تا خودم را تسلیم کنم.
پس از اظهارات پسر نوجوان وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان در گزارشی اعلام کردند شهاب به رشد عقلی نرسیده و ماهیت جرم و حرمت آن را درک نکرده است. با این اظهارنظر برای پسر نوجوان کیفرخواست صادر شد و وی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه اولیای‌دم برای متهم حکم قصاص خواستند. آنها گفتند حاضر به گذشت نیستند و متهم را فاقد قوه ادراک نمی‌دانند. سپس شهاب به دفاع از خود پرداخت و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و جعفر در کلاس دهم هم‌کلاسی بودیم؛ اما سال بعد در یک کلاس نبودیم و فقط او را در مدرسه می‌دیدم. چون از کلاس دهم یک گروه تلگرامی تشکیل داده بودیم، در آن گروه با هم صحبت می‌کردیم. وی ادامه داد: جعفر در گروه تلگرامی بارها به من توهین و فحاشی کرده بود و من علت این کار را نمی‌دانستم. مدتی بود از او خبر نداشتم تا اینکه آخرین بار باز هم در گروه تلگرامی به من فحش داد. او سپس با من تماس گرفت و تهدیدم کرد اگر من را ببیند به درخت آویزانم می‌کند. سپس از من خواست تا با او قرار بگذارم. متهم در ادامه اظهاراتش در دادگاه گفت: جعفر از من درشت‌ هیکل‌تر و قوی‌تر بود و به‌همین‌خاطر من از ترسم چاقو برداشتم و همراه دو نفر از دوستانم به محل قرار رفتم. جعفر به ‌محض دیدن من به سمتم حمله کرد و با هم گلاویز شدیم. او من را کتک زد. من هم از ترسم چاقو را به شکمش زدم. او خودش چاقو را از شکمش بیرون آورد و فرار کرد و به سمت چمن‌های فضای باز رفت و روی زمین افتاد. من گوشی او را برداشتم و فرار کردم.  شهاب درحالی‌که گریه می‌کرد گفت: باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم و از ترسم چاقو کشیدم. او دست از سرم برنمی‌داشت. من اصلا متوجه کارهایی که می‌کردم نبودم. حرف‌ها و فحاشی‌ها و تهدیدهای مقتول باعث شده بود آن‌قدر بترسم که هر بار او را می‌دیدم فکر می‌کردم این‌بار حتما من را می‌کشد. زمانی‌ که چاقو با خودم بردم فکر نمی‌کردم با این چاقو کسی را بکشم، حتی نمی‌دانستم اگر به کسی چاقو بزنم متهم می‌شوم و فکر می‌کردم چون مقتول به من حمله کرده پس من حق دارم این کار را بکنم. من تابه‌حال با یک مرده از نزدیک برخورد نکرده بودم و حتی با یک مجروح هم از نزدیک برخورد نکرده بودم. وقتی خون دیدم خیلی ترسیدم و حال خودم خیلی بد شد. متهم ادامه داد: در چند سال گذشته وضعیت روحی بسیار بدی داشتم با اینکه در مدرسه درسم بد نبود اما در این مدت خیلی وضعیت تحصیلی‌ام خراب شد. همه زندگی‌ام به هم ریخت و خانواده‌ام خیلی اذیت شدند. من تازه فهمیدم چه کرده‌ام و بعد از بازداشت فهمیدم خانواده‌ام را در چه گردابی انداخته‌ام. من متوجه شدم خانواده جعفر چقدر حالشان بد است و به‌ خاطر کاری که کردم از آنها درخواست گذشت دارم و درخواست حلالیت می‌کنم. سپس کارشناس روان‌شناس گزارش خود را به دادگاه ارائه داد و متهم را فاقد قوه تمییز درخصوص قتل دانست. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و مطابق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی و با توجه به نظریه پزشکی قانونی که صراحتا اعلام کرده بود متهم هنگام ارتکاب جرم کمال عقل نداشته، شهاب را از قصاص معاف دانستند و وی را به پرداخت دیه و پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. با اعتراض اولیای‌دم به حکم صادرشده، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و این حکم در شعبه ۹ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

انهدام باند جیب‌بران اتوبوس‌های بی‌آرتی
حوادث ایران|اول فارس:سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سه‌نفره جیب‌بران اتوبوس‌های بی‌آر‌تی خیابان انقلاب خبر داد.
حوادث ایران|اول فارس: سرهنگ اردشیر نادری اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان به کلانتری ۱۰۶ نامجو و طرح شکایت مبنی بر سرقت اموال‌شان از قبیل گوشی همراه و وجوه نقد در ایستگاه بی‌آرتی، تیمی از مأموران کلانتری شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند. وی با بیان اینکه در بررسی پرونده‌ها مشخص شد که سرقت‌ها در ایستگاه بی‌آرتی اتفاق افتاده است، ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سرقت‌ها توسط سه مرد جوان انجام شده و تعدادی از مال‌باختگان توانسته‌اند چهره سارقان را به خاطر بسپارند. سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: سارقان از شلوغی اتوبوس سوء‌استفاده می‌کردند و با تنه‌زدن و همکاری با یکدیگر اموال شهروندان را از جیبشان سرقت می‌کردند. این مقام انتظامی بیان کرد: گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس توسط مأموران عملیات کلانتری ۱۰۶ نامجو آغاز شد تا اینکه مأموران موفق شدند سارقان را هنگام پرسه‌زنی مشاهده و بلافاصله آنان را دستگیر کنند. سرهنگ نادری با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی از مال‌باختگان توانسته‌اند چهره سارقان را شناسایی کنند، افزود: متهمان در کلانتری به ۲۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده‌اند و هر سه سارق به مرجع قضائی معرفی شدند.

دزدان زورگیر با ۴۷ فقره سرقت روانه زندان شدند
 دو سارق به‌عنف بعد از دستگیری با اعتراف به ۴۷ فقره سرقت تلفن همراه در جنوب تهران روانه زندان شدند.
حوادث ایران|اول فارس:در پی وقوع یک فقره سرقت به‌عنف با تهدید سلاح سرد و زخمی‌شدن پدر مال‌باخته پس از درگیری با متهمان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان پلیس در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که دو نفر با تهدید سلاح سرد قصد سرقت تلفن همراه زنی را که به همراه پدرش در حال عبور از خیابان بود، داشتند که با پدر این زن درگیر شدند و وی را مصدوم کردند. سپس یکی از متهمان با کمک مأموران کلانتری کیانشهر دستگیر و متهم دوم متواری شد.
متهم به زورگیری در بازجویی‌ها به همکاری همدستش اعتراف کرد و روانه زندان شد. پس از آن دستگیری متهم متواری در دستور کار قرار داشت که کارآگاهان با وقوع سرقت‌های مشابه دیگری مواجه شدند. بررسی‌های پلیسی نشان از این داشت که متهم بازداشتی پس از تحویل به زندان با قرار وثیقه آزاد شده و مجددا به زورگیری با همکاری همدستش رو آورده است.
با شناسایی مخفیگاه متهمان، هر دو متهم دستگیر شدند و به ۴۷ فقره زورگیری با تهدید سلاح سرد و مصدوم‌کردن شهروندان اعتراف کردند. متهمان همچنین به فروش گوشی‌های سرقتی به مالخری در خیابان مولوی اقرار کردند. بنا بر این گزارش با تلاش کارآگاهان تاکنون ۳۵ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

ترفند عجیب قاتل برای جلب رضایت اولیای دم
قاتل محکوم به مرگ که با ساختن صفحه اینستاگرامی از داخل زندان، دختر جوانی را فریب داده و با تهدید به مرگ از او خواسته بود تا برایش رضایت بگیرد تحت بازجویی قرار گرفت.
حوادث ایران|اول فارس:مدتی قبل دختر جوانی به اداره پلیس رفت و از تهدیدهای یک قاتل شکایت کرد و گفت: در اینستاگرام با پسر جوانی که به ظاهر پولدار و البته خوش قیافه بود آشنا شدم. کم‌کم ارتباطمان بیشتر شد و از او خواستم تا حضوری همدیگر را ملاقات کنیم اما او گفت در ایران زندگی نمی‌کند و مقیم استرالیاست و از آنجا که به‌خاطر کرونا مرزها بسته است نمی‌تواند به ایران بیاید. او از من خواست صبر کنم تا پس از بهتر شدن اوضاع به ایران بیاید و با من ازدواج کند.
دختر ۲۰ ساله در ادامه گفت: تمام تماس‌های سهیل از طریق فضای مجازی بود و در این تماس‌ها من گاهی صداهایی می‌شنیدم که برایم عجیب بود. مثلاً یکبار صدای بلندگو شنیدم که اسم کسی را صدا می‌کرد. چندباری از او خواستم برایم عکس بفرستد، اما عکس‌هایی فرستاد که به‌نظرم غیرواقعی و ساختگی بود. همه این موارد باعث شد که بیشتر به سهیل شک کنم و پیگیر شوم.
من در این مدت به او اعتماد کرده و همه مشخصات و جزئیات زندگی‌ام را به او گفته بودم چون فکر می‌کردم او مردی متمول و تحصیلکرده است اما چند هفته که گذشت سهیل وقتی با سؤال‌های من درباره کار و زندگی اش رو‌به‌رو شد سرانجام چهره واقعی اش را نشان داد و برایم گفت که چند سال قبل به همراه دوستانش از یک طلافروشی در اطراف تهران سرقت کرده و در این میان شاگرد طلافروشی به قتل رسیده و سهیل به اتهام قتل به زندان افتاده است.
سهیل که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد، با مبلغ هنگفتی تلفن همراه تهیه و برای خود صفحه اینستاگرامی درست کرده بود. او عکس‌های فتوشاپی‌اش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد و مدعی می‌شد که مهندس است و در خارج از کشور زندگی می‌کند. وقتی متوجه این حقیقت تلخ شدم گفتم که دیگر نمی‌خواهم به ارتباطم با او ادامه دهم اما این تازه شروع مشکلاتم بود، چراکه سهیل شروع به تهدید کرد و گفت باید هر طور شده از خانواده مقتول برای او رضایت بگیرم. گفت که در این مدت خانواده‌اش برای گرفتن رضایت اقدام کرده‌اند و خانواده مقتول راضی شده‌اند در ازای ۴ میلیارد تومان رضایت بدهند.
او ادامه داد: سهیل از من خواست یا ۴ میلیارد را فراهم کنم یا از خانواده اولیای دم رضایت بگیرم. خانواده من وضع مالی خوبی داشتند و یکی از دلایلی که سهیل مرا انتخاب کرده بود همین پول بود، اما ۴ میلیارد، مبلغی نبود که بشود تهیه کرد. از طرفی افراد زیادی برای جلب رضایت اولیای دم وارد عمل شده اما نتوانسته بودند که رضایت بگیرند. سهیل زمانی که مخالفت مرا دید، تهدیدهایش را شروع کرد و گفت اگر کمکش نکنم آدمکش اجیر می‌کند تا مرا نیز به قتل برساند.
اقدام به جنایت
مهرنوش در رابطه با تهدیدهای سهیل گفت: اوایل باور نمی‌کردم، با خودم می‌گفتم او در زندان است، چطور ممکن است بلایی سر من بیاورد. اما یک روز که برای خرید از خانه خارج شدم خودرویی مرا تعقیب کرد و راننده می‌خواست به عمد با من تصادف کند و مرا به کشتن بدهد. آن زمان بود که متوجه شدم تهدید‌های سهیل واقعی است. تنها راه چاره برای رهایی از او را شکایت دیدم.
به دنبال شکایت دختر جوان، پرونده‌ای در دادسرای جنایی پایتخت تشکیل شد. در بررسی‌های صورت گرفته به دستور بازپرس جنایی، هویت سهیل شناسایی و به دادسرا منتقل شد.
پسر جوان در بازجویی‌ها منکر ادعاهای مهرنوش شد و گفت: من هرگز مهرنوش را تهدید به قتل نکرده‌ام و تصادفی هم که می‌گوید از طرف من نبوده است. در این مدت ما به هم علاقه‌مند شده بودیم و حتی قرار بود که در زندان باهم ازدواج کنیم. وقتی هم به مهرنوش پیشنهاد دادم که برای گرفتن رضایت اقدام کند استقبال کرد تا بعد از آزادی از زندان بتوانیم باهم ازدواج کنیم. اما نمی‌دانم چه شد که چنین ادعایی را مطرح کرده است.
در حالی که پسر زندانی منکر تهدید به قتل بود مدارکی به دست آمد که ادعای مهرنوش را تأیید کرد بدین ترتیب تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

دستبردهای میلیاردی به حساب بانکی شهروندان

اعضای دو گروه که با ترفندهای متفاوت به حساب‌های بانکی شهروندان دستبرد میلیاردی زده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند. 

حوادث ایران|اول فارس:در اولین پرونده اعضای باند کلاهبردار اسکیمری که از شهروندان بیش از ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده بودند، روانه زندان شدند. سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با شروع تحقیقات، شاکی اظهار کرد در شرایطی‌ که کارت ‌بانکی وی در اختیارش است و خرید اینترنتی هم انجام نمی‌دهد، مبالغی از حسابش به‌‌ صورت غیرمجاز سرقت شده است. این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند مال‌باخته چندی‌ پیش از یک میوه‌فروش دوره‌گرد که در شهرستان اسلامشهر فعالیت داشت، اقدام به خرید کرده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و سپس با زیر نظر قراردادن او مشخص شد این فرد به همراه سه نفر از همدستانش یک دستگاه خودروی وانت‌بار میوه را در مسیرهای مختلف قرار داده و با این روش کارت بانکی شهروندانی را که اقدام به خرید کرده بودند، با ترفندهای مختلف کپی می‌کردند و از حساب آنها برداشت‌های غیرمجاز انجام می‌دادند.
سرهنگ رسول جلیلیان بیان کرد: در ادامه با اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام‌شده مخفیگاه هر چهار متهم در یک کارگاه کفاشی در شهر اسلامشهر شناسایی شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهمان دستگیر شدند و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آنها و همچنین ادوات جرم شامل یک لپ‌تاپ و یک دستگاه اسکیمر و یک گوشی هوشمند و تعداد صد کارت خام بانکی جمع‌آوری شد. رئیس پلیس فتای البرز به شهروندان توصیه کرد: خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر از دست‌فروش‌های سیار به هیچ وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، همچنین با توجه به افزایش سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، شهروندان انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود. در دومین پرونده زن و شوهری که از طریق درج آگهی و هدایت شهروندان به صفحات فیشینگ اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای فارس بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شیراز و اعلام شکایت مبنی بر اینکه در سایت دیوار آگهی تحت عنوان اخذ وام یا دریافت وام بدون ضامن مشاهده کرده و از طریق آن مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. این مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهمان پس از درج آگهی در سایت دیوار و به بهانه بررسی مدارک اولیه و ثبت در سامانه بانکی، قربانیان را به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب شکات می‌کردند. سرهنگ سلیمانی افزود: در اقدامات بعدی مشخص شد متهمان علاوه بر هدایت قربانیان خود به درگاه‌های فیشینگ، به بهانه‌های مختلف نیز اقدام به دریافت وجه از شکات می‌‌کردند. رئیس پلیس فتای فارس با اشاره به این موضوع که متهمان در سایر استان‌ها نیز اقدامات مجرمانه انجام داده بودند افزود: با انجام اقدامات فنی، متهمان که زن و شوهر بودند در شیراز مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی با مقام قضائی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند. این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهمان به برداشت از حساب صد نفر به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال اعتراف کردند که با تکمیل پرونده روانه زندان شدند.
سرهنگ سلیمانی با اشاره به این موضوع که شهروندان فریب آگهی‌های اغواکننده را در فضای مجازی نخورند گفت: شهروندان برای دریافت وام حتما از بانک‌های مربوطه اقدام کنند.

برادرکشی با سلاح شکاری!/نصایح تلفنی قاضی، قاتل را به محکمه عدالت کشاند

حوادث ایران|اول فارس: مرد ۳۲ ساله ای که برادرش را به دلیل اختلافات ملکی به گلوله بسته بود، ساعتی بعد از ارتکاب جنایت و با نصایح تلفنی قاضی ویژه قتل عمد مشهد در حالی خود را تسلیم قانون کرد که هنوز سلاح شکاری را در دست داشت.
ماجرای این جنایت وحشتناک که از حدود یک سال قبل ریشه دوانده بود، زمانی در بی سیم های پلیس فاش شد که تلاش کادر درمانی بیمارستان طالقانی مشهد برای نجات جان مرد ۲۷ ساله به نتیجه نرسید و او که به دلیل اصابت گلوله های شکاری به شدت مجروح شده بود و آخرین نفس هایش را می کشید، بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد. لحظاتی بعد مرگ دلخراش این مرد جوان توسط نیروهای انتظامی در حالی به قاضی ویژه قتل عمد اعلام شد که خورشید انوار طلایی خود را بر آسمان شهر می گسترانید.
گزارش حاکی است، به دنبال دریافت این خبر تاسف بار قاضی «دکتر حسن زرقانی» بی درنگ عازم مرکز درمانی شد و دقایقی بعد نیزگروه تخصصی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به وی پیوستند.
 در حالی که صدای شیون و ناله برخی از بستگان و نزدیکان «جواد-ق» (مقتول) صحنه دردناکی را به تصویر کشیده بود، بررسی های ویژه قضایی در این باره آغاز شد. تحقیقات مقدماتی نشان داد: «جواد» قربانی اختلافات ملکی با برادر بزرگش شده است و هم اکنون قاتل سوار بر موتورسیکلت هوندا در شهر به دنبال راه گریزی برای فرار از مجازات می گردد و شاید هم نقشه انتقامی دیگر را در سر می پروراند! یا دچار عذاب وجدانی عجیب شده است! با طرح این فرضیه ها، بلافاصله قاضی ویژه قتل عمد از یکی از نزدیکان مقتول خواست تا با سعید (قاتل فراری) تلفنی تماس بگیرد. چند لحظه بعد گفت وگوی تلفنی قاتل با قاضی زرقانی آغاز شد. صدای موتورسیکلت و خودروهای عبوری در آن سوی خط، حکایت از آن داشت که قاتل در شهر سرگردان است و به دنبال راه گریزی از این مخمصه هولناک می گردد. این گفت و گو با نصایح و راهنمایی های مقام قضایی دقایقی به طول انجامید تا این که بغض غریبی گلوی مرد ۳۲ ساله خشمگین را فراگرفت. قاضی  زرقانی که به شیوه های روان شناختی متوسل شده بود، با طمانینه خاصی به ارشاد قاتلی ادامه داد که  دو ازدواج نافرجام داشت و هنوز سلاح وینچستر را در دست می فشرد. این گفت‌وگوها دقایقی بعد نتیجه داد و قاتل اشک ریزان از قاضی ویژه قتل عمد خواست او را برای تسلیم شدن به قانون یاری دهد.
بنابراین گزارش،  قاتل فراری  که در نزدیک یکی از کلانتری‌های مشهد، به سوی سرنوشتی موهوم می رفت ،  با شنیدن نصیحت‌های قاضی، آرام گرفت و ناگهان به طرف کلانتری حرکت کرد  و   تسلیم  قانون شد.
دقایقی بعد ماموران انتظامی، متهم به قتل ۳۲ ساله را به خیابان شاهنامه ۴۶ (محل وقوع جنایت) انتقال دادند. قاضی  دکتر حسن زرقانی که قبل از هدایت متهم به منزل محل جنایت، در آن مکان حضور داشت، با تدابیر خاصی، اطرافیان مقتول را به طرف دادسرای ناحیه ۲ مشهد هدایت کرد تا در آن شرایط خاص، وضعیت امنیتی محل وقوع قتل، به کنترل پلیس درآید.
قتل
بر اساس این گزارش،عقربه های ساعت به ۹ صبح نزدیک می شد که متهم به قتل مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و در تشریح ماجرای برادرکشی با سلاح شکاری به قاضی ویژه قتل عمد گفت: از حدود یک سال قبل شروع به ساخت قطعه زمینی کردم که در خیابان شاهنامه ۷۶ خریده بودم، وقتی ساختمان در دو طبقه تکمیل شد، برادر کوچکم ادعا کرد که در این ساختمان سهم دارد اما من به او گفتم که پول زمین و ساخت آن را خودم پرداخته ام و فقط مادرمان در این ساختمان شراکت دارد! با این حال برادرم زیر بار نمی رفت و همچنان بر خواسته اش تاکید داشت تا این که حدود هشت ماه قبل او به همراه مادرم که در طبقه دوم سکونت داشت، وارد منزل من در طبقه اول شده و اسناد و مدارک را از درون گاوصندوق برداشته بودند.من هرچه برای بازگرداندن مدارک تلاش کردم بی نتیجه ماند و حتی شکایت‌هایم نیز حاصلی نداشت.
متهم ۳۲ ساله که در دو ازدواج خود شکست خورده و از همسر اول خود تنها یک فرزند دختر دارد، درباره چگونگی وقوع قتل اظهار کرد: پدرم کشاورز است و در منطقه کاریزنو اطراف نیشابور به تنهایی زندگی می کند و در سال چند بار از مادرم که در مشهد روزگار می گذراند، سراغی می گیرد. من هم که زندگی آشفته‌ای دارم، به ناچار با چند تن از دوستانم در یک خانه مجردی زندگی می کنم.
وقتی ماجرای زورگویی های برادر کوچکم که کارگر ساختمانی است را برای دوستانم بازگو کردم، از آن ها خواستم که مرا برای گرفتن زهر چشم از برادرم یاری دهند. این بود که سپیده دم سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت هوندا به طرف شاهنامه ۴۶ به راه افتادیم، جایی که برادرم در آن جا سکونت داشت. دوستانم که با من به محل آمده بودند هیچ نقشی در قتل نداشتند و هیچ کاری هم انجام ندادند. من وقتی دیدم برادرم در را باز نمی کند، با لگد آن را باز کردم و اسلحه را که از درون کاپشنم بیرون آورده بودم در دست می فشردم. آن سلاح را یک ماه قبل از فردی در شهرک شهید رجایی خریده بودم و به خانواده ام هشدار داده بودم که من اسلحه خریده ام!
متهم این پرونده جنایی ادامه داد: وقتی از پله ها با عصبانیت و فریادزنان پایین رفتم برادرم از ترس، در اتاق پذیرایی را بست ولی من  با شکستن شیشه، در را گشودم و گلوله ای به شکم او شلیک کردم، وقتی برگشت گلوله ای هم به کمرش خورد و یکی از گلوله هایم نیز به او اصابت نکرد! بعد از این حادثه سوار بر موتورسیکلت شدیم و از محل گریختیم ، من به تنهایی از جاده سنتو به سمت میدان تلویزیون حرکت کردم تا راه گریزی برای فرار از این مخمصه پیدا کنم اما وقتی با نصیحت های قاضی روبه رو شدم، عذاب وجدان به سراغم آمد و تصمیم گرفتم خودم را تسلیم قانون کنم!
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: به دنبال اعترافات صریح متهم ۳۲ ساله، قاضی دکتر زرقانی دستور بازداشت موقت وی را صادر کرد و او را در اختیار کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار داد تا بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت هولناک زیرنظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) صورت گیرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار