چاپ کد خبر: 51248
30 فروردین 1400

حوادث مهم انتظامی استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته

اخبار و حوادث استان فارس

توقیف تانکر گاز حامل ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی، یک دستگاه تانکر گاز حامل کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال شناسایی و توقیف شد.

سردار “رهام بخش حبیبی” با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر انتقال کالای قاچاق از طریق محورهای مواصلاتی استان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت یک دستگاه تانکر گاز در محور “شیراز- اصفهان” توقیف و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

سردار حبیبی گفت: در بازرسی از این خودرو، ۹ تن گردو و ۷ تن مغز بادام قاچاق و فاقد مدارک قانونی که در آن جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال “تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” نامگذاری شده است، نیروی انتظامی استان فارس در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا که یکی از موانع تولید است، اقدامات ویژه ای را در دستور کار خود قرار داده است.

آتش سوزی منزل مسکونی با ۲ مصدوم در “داراب”

فرمانده انتظامی داراب از وقوع یک فقره آتش سوزی منزل و مصدومیت ۲ نفر در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “علیرضا نوشاد”  اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “دولت آباد ” از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، از وقوع حادثه آتش سوزی منزل در روستای “گود شانه” مطلع و بلافاصله جهت بررسی موضوع  به محل اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد این حادثه به علت نشت گاز پیک نیک در حین آشپزی روی داده است که براثر آن ۲ عضو یک خانواده به علت سوختگی مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در این حادثه اسباب و اثاثیه منزل طعمه حریق شده و در آتش سوخته است، از عموم شهروندان خواست در راستای پیشگیری از موارد مشابه نکات و اصول ایمنی را در همه حال رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار و غیر قابل جبران نباشیم.

دستگیری اعضای باند سارقان در “مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سرقت از مزارع ، باغ ها واماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ “فرشید زینلی” با اعلام مطلب اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر سرقت از مزارع ،باغ ها و اماکن خصوصی در سطح یکی از روستاهای اطراف شهرستان مرودشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ۳ سارق سابقه دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی با هماهنگی قضائی آن ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی ،باغ ها و مزارع در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ زینلی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سارقان همکاری مردم با پلیس امری الزامی است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک خودروها و افراد ناشناس خصوصاً در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” ددر این باره چنین گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پلیس طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر را در شهرستان ممسنی اجرا کرد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح و با تلاش مأموران انتظامی در این رابطه ۵۰ معتاد متجاهر شناسایی و از سطح شهر جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه معتادان پس از تشکیل پرونده جهت بازپروری تحویل کمپ شدند، تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی این طرح و طرح های مشابه همچنان تداوم دارد .

دستگیری ۲۹ خرده فروش مواد مخدر در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق جرم خیز و آلوده و دستگیری ۲۹ خرده فروش و معتاد خبر داد.

سرهنگ” اسماعیل زراعتیان” با اعلام خبر گفت: طرح جمع آوری پاتوق های مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان کازرون با محوریت پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان در سه هفته گذشته به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ضربتی ماموران ضمن جمع آوری ۱۱پاتوق استعمال مواد مخدر و دستگیری ۲۹ خرده فروش و معتاد ، مقدار ۱۴ کیلو و ۹۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از همکاری خوب شهروندان با پلیس تشکر و خاطرنشان کرد: پلیس در راه برقراری نظم و امنیت و برخورد با سوداگران مرگ از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

کشف کود کمپوست قاچاق در “بوانات”

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف ۲۴ تن و ۹۹۰ کیلوگرم کود کمپوست قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در این باره اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا هنگام کنترل خودروهای عبوری در در محور “بوانات – خرم بید” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو، ۲۴ تن و ۹۹۰ کیلوگرم کود کمپوست قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای کشف شده، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات در پایان با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، تصریح کرد: پلیس به صورت قانونی در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، اقدامات خود را انجام می دهد.

عاملان نزاع دسته جمعی به مراجع قضائی معرفی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” گفت: عاملان نزاع دسته جمعی و درگیری در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “لطف الله محمدی” افزود : در پی وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی و درگیری در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این راستا و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۱۰ متهم که از عاملان اصلی نزاع و درگیری بودند، شناسایی و طی چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: در این خصوص ۲ قبضه اسلحه شکاری از متهمان کشف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تأکید کرد: امنیت و آرامش خط قرمز پلیس است و با افراد مخل نظم و امنیت برابر با قانون و قاطعانه برخورد می شود.

دستگیری عامل تیراندازی در “لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان ازدستگیری عامل اصلی تیر اندازی های بخش “بنارویه” توسط ماموران امنیت عمومی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “داود امجدی” گفت : در پی وقوع چند فقره تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در سطح بخش “بنارویه” و متواری شدن متهم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود : پس از اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی پلیس، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان این که این شخص ۲۹ ساله و دارای سابقه کیفری می باشد، گفت: متهم در تحقیقات هدف خود از این اقدام را ایجاد رعب و وحشت در بین مردم منطقه اعلام کرد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، افزود: پلیس به این افراد اجازه نخواهد داد که امنیت وآرامش مردم را مختل کنند و از شهروندان تقاضا می شود درصورت برخورد با افراد مخل نظم وامنیت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در”جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف یک خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” خسرو رزمجویی”  اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر توقف یکدستگاه خودرو بلاصاحب در آدرس جاده کمربندی جهرم-لار، بلافاصله اکیپ گشت خودرویی کلانتری ۱۲مطهری به محل اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل مورد نظر مشاهده کردند یک دستگاه خودرو ۴۰۵ بصورت بلاصاحب درکنار جاده رها شده، که با استعلام صورت گرفته مشخص گردید این خودرو دارای سابقه سرقت از “شیراز “می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” افزود: ماموران خودرو کشف شده را جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل کردند و اقدامات قانونی در راستای شناسایی سارق یا سارقان و تحویل خودرو به صاحب اصلی آن در حال انجام می باشد.

سرهنگ ” رزمجویی” در پایان با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی و هشدارهای انتظامی از مهمترین راه های پیشگیری از سرقت به شمار می رود، گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را جدی گرفته و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده نظیر دزدگیر و قفل فرمان مجهز کنند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار