چاپ کد خبر: 46613
10 اسفند 1399

حوادث و رویدادهای مهم استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته

حوادث 1

کشف کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی”با اعلام این مطلب افزود: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری “گلستان” شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند، ۲ هزار و ۵۳۸ ثوب انواع لباس و ۳۸ جفت کفش قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص دو متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

۵ میلیارد ریال پارچه قاچاق در کامیون

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ دوم “سید رحمان هاشمی”  بیان داشت : ماموران انتظامی شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۴۴ کیسه پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی به وزن ۱۷ تن کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

۲ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در “استهبان”

با تلاش مأموران یگان امداد شهرستان استهبان، ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان در این باره اظهار داشت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در کمربندی این شهرستان، به یک کامیون مظنون و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ ” حسین اکبرپور” افزود: در بازرسی از این کامیون، ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

وی گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش مرغ های قاچاق کشف شده، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در “مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری ۳۰ خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ ” فرشید زینلی” با اعلام این مطلب گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان، در شهرستان مرودشت به صورت مستمر اجرا و با خرده فروشان مواد مخدر به شدت برخورد می شود.

وی افزود: در همین راستا ماموران انتظامی شهرستان مرودشت طی یک ماه گذشته ۴۱ گرم هروئین،۵۲گرم شیشه،۵۴۵  گرم سوخته تریاک،۲ کیلو و ۳۲۸ گرم تریاک و ۶۸ گرم حشیش کشف و در این خصوص ۳۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می کردند، افزود: در مجموع در این مدت بالغ بر ۵ کیلو و ۷۱۷ گرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۴۰ پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت هدف از اجرای این گونه طرح ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه برای افراد سود جو عنوان کرد و ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تهیه، توزیع، حمل و نگهداری مواد مخدر و همچنین سایر موارد مشکوک را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در”لارستان”

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”داود امجدی” در این خصوص بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، ماموران انتظامی ضمن گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز قانونی است که در ادامه برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این موتورسیکلت را ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: دراین خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۳۰ کیلو هرویین در “داراب”

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه سواری پژو و کشف ۳۰ کیلو هرویین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد”در باره این خبر بیان داشت: مأموران پاسگاه انتظامی “رستاق”این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۰ کیلو هرویین که به صورت ماهرانه ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک میلیارد کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”  با اعلام خبر فوق اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون از دپو مقداری کالای قاچاق در یک انبار در این شهرستان مطلع شدند.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی به همراه کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، یک هزار کیلوگرم کود شیمیایی، ۳ هزار و ۳۵ کیلوگرم ذغال چوب و ۱۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق کشف شده برابر با نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

دپو فیلتر روغن قاچاق در یک انبار

در بازرسی مأموران پلیس امنیت اقتصادی از یک انبار در شیراز، تعداد زیادی فیلتر روغن قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس  اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو مقادیری کالای قاچاق در یک انباری واقع در یکی از محله های شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار، ۳ هزار و ۱۲۵ عدد فیلتر روغن کامیون که فاقد مدارک قانونی بود، کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

عضوگروه واتساپ اول فارس شویدواتساپ اصل

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

نعمت سه شنبه , ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

کارنیروی انتطامی درسته دمشون گرم اگرسراسرکشور به طورجدی پیگیری تمام مواردقاچاق اجرا شود خیلی چیزها ارزان میشود امااکثرا چیزای خورده گرفتن خداکمکشون کن که سران این بدبختی ها بگیرند محاکمه کنند درود بر نیروی انتظامی نیروی انتظامی دوستتون دارم

علی دوشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۴۵

بنام خدا متاسفانه شیراز به گذرگاه قاچاق در مسیر لار کرمان و بوشهر تبدیل شده مسئولین محترم نیروی انتظامی بیشتر توجه کنند

آخرین اخبار