چاپ کد خبر: 22735
14 اسفند 1398

حکم جالب یک قاضی در شهرستان بختگان /دستگیری عامل انتشار عکس پسر جوان در اینستاگرام

حکم قاضی حوزه قضایی شهرستان بختگان علیه دومتهم

یک قاضی در شهرستان بختگان در اقدامی جالب، خرید مواد ضد عفونی کننده و تحویل به کمیته امداد را جایگزین زندان کرد.

خبرهای استان فارس|اول فارس غضنفر نژاد قاضی شهرستان بختگان دو نفر از متهمان را مکلف کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، محلول ضد عفونی کننده و شوینده‌ به ارزش پنجاه میلیون تومان خریداری و بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی توزیع کنند.

تاکنون در حوزه قضایی شهرستان بختگان با استفاده از ظرفیت‌ مجازات‌های جایگزین حبس و مجازات‌های تکمیلی بیش از صد میلیون تومان برای کمک به کمیته امداد امام خمینی ره، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و همچنین کمک هزینه ترک اعتیاد معتادین متجاهر و خرید کولر برای سیل زدگان و خرید جهیزیه حکم صادر شده است.

هتک حیثیت

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف یک پرونده مزاحمت و پخش تصاویر پسر جوانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر بیان کرد: پسری جوانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهاراتش بیان کرد مدتی است که در یکی از استان‌های همجوار مشغول به تحصیل می‌باشم که شخصی ناشناسی به‌صورت مخفیانه تصاویر بنده که در حال استراحت در خوابگاه بودم را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به همراه اطلاعتم منتشر کرده است. لذا از کارشناسان این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم .

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه‌ شده توسط شاکی مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام شاکی اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکیِ ایجاد مزاحمت کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با اقدامات تخصصی، متهم در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت :متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده تشکیل شده را داشت اما با مواجهه با ادله و مستندات موجود انکارناپذیر به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی خواند.

این مقام انتظامی اظهار داشت : در تحقیقاتی که از متهم به عمل آمد، مشخص شد نامبرده در دانشگاه با شاکی درگیری لفظی پیدا می‌کند که در ادامه متهم جهت انتقام‌جویی از شاکی دست به انجام چنین عملی می زند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، به کاربران توصیه کرد: برابر قانون «هرکس به‌وسیله دستگاه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

این مقام مسئول گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیک، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار