چاپ کد خبر: 54932
4 خرداد 1400

خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بی‌طرف نیست/ حمایت اصلاحات از لاریجانی تصمیم نهاد اجماع ساز است

لاریجانی خاتمی

 باشگاه خبرنگاران جوان: داریوش قنبری عضو حزب مردم سالاری  درباره اینکه آیا تَکرار می‌کنم محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در این انتخابات هم تاثیرگذار است؟ گفت: خاتمی شخص محوری جریان اصلاحات است و قطعا و یقینا شخصی مثل او  در ارتباط با انتخابات نمی‌تواند بدون موضع گیری باشد و بی نظر نیست.

قنبری با بیان اینکه خاتمی قطعا به انتخابات ورود پیدا خواهد کرد خاطرنشان کرد: این ورود یا به صورت شخصی خواهد بود و یا در قالب نهاد اجماع ساز صورت خواهد گرفت. نهاد اجماع ساز شکل گرفته و با توجه به شناختی که از رئیس دولت اصلاحات داریم، قطعا خاتمی از رای نهاد اجماع ساز حمایت خواهد کرد.  

عضو حزب مردم سالاری در ادامه افزود: در مجموع بعید است خاتمی در انتخابات پیش رو راه بی طرفی را در پیش بگیرد. درست است که مردم مسائل و مشکلات اقتصادی دارند، ولی راه برون رفت از این وضعیت حضور و مشارکت مردم است.  

قنبری در ادامه اظهار کرد: اقدام دولت روحانی یعنی برجام ناتمام مانده و هم اکنون وضعیت نامناسبی برای معیشت مردم ایجاد شده است. باید دولتی روی کار بیاید که اعتقاد به برجام داشته و اعتقاد به تنش زدایی داشته باشد. اگر دولت سوم روحانی روی کار نیاید دولت بعدی باز هم در حوزه سیاست خارجی باید از تجربه برجام استفاده کند.  

عضو حزب مردم سالاری با بیان اینکه علت بد بودن دولت روحانی شکست برجام بود توضیح داد: شکست روحانی هم ناشی از روی کار آمدن ترامپ و وجود برخی ها در داخل بود.

قنبری ادامه داد: اصولگرایان تند و افراطی اعتقادی به تعامل با جهان خارج و احیای برجام ندارند. تفکر برخی ها به ترامپ برای بر هم زدن برجام کمک کرد. دولت روحانی مقصر وضعیت کنونی کشور نیست. مردم بدانند سرنوشت و آینده آن‌ها در گرو حاکم شدن یک تفکر درست در اداره کشور و مخصوصا در حوزه سیاست خارجی است.

وی درباره اینکه آیا جبهه اصلاحات تکلیفش در انتخابات ریاست جمهوری مشخص است؟ توضیح داد: جهانگیری کاندیدای اول اصلاح طلبان است و بعد از آن‌ها پزشکیان، کواکبیان و شریعتمداری نامزد هستند.

عضو حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا جبهه اصلاحات به سمت علی لاریجانی و کاندیدای نیابتی خواهد رفت؟ گفت: اینکه جبهه اصلاحات به سمت لاریجانی برود نیازمند تصمیم گیری نهاد اجماع ساز است.  

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار