چاپ کد خبر: 54522
30 اردیبهشت 1400

خودروهای محبوب خانم‌های ایرانی را بشناسید

guide to buying cars for iranian women 696x392 1

اول فارس|اخبار تکنولوژی: بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی کدام هستند؟ در این مطلب از سری مطالب راهنمای خرید خودرو قصد داریم مناسب‌ترین خودروها برای خانم‌ها را به شما معرفی کنیم. با این حال، پیش از معرفی این خودروها لازم است که نکاتی را گوشزد کنیم.

برخلاف خیلی از موضوعات و لوازمی که به‌درستی در دنیای امروز و مدرن به دو گروه زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند و به هر دو کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند، اما گاهی این جنسیت‌زدگی و اصرار بر زنانه یا مردانه کردن چیزهایی که در باطن و ذات خود این گونه نیستند و این تقسیم‌بندی را ندارند، موجب اذیت و آزار می‌شود.

خودرو نیز از جمله وسایلی است که چه زن باشید و چه مرد، به‌ واقع هیچ فرقی نمی‌کند چه مدل و برندی از آن را سوار می‌شوید؛ البته غیر از موارد خاص که مستثناست. به‌عنوان استفادهٔ معمولی و عادی و در صورت نداشتن شغلی خاص، واقعاً فرقی ندارد (و اصولاً نباید هم فرقی داشته باشد) که شما چه یک مرد باشید و چه یک زن، کدام ماشین را سوار شوید. هر برند و مدل و هر سایز و کلاسی بر اساس سلیقه و بودجه شخصی خریدار انتخاب می‌شود. اما شاید امروز این وسیله هم جزو همان گروهی شده باشد که گروهی اصرار دارند انتخاب برخی مدل‌های ماشین‌ها بستگی به جنسیت خریدار دارد. یعنی زن‌ها بیشتر گروهی از محصولات را می‌خرند، حتی اگر دست‌شان برای انتخاب مدل‌های دیگر هم باز باشد.

با تاکید بر اینکه که این فرضیه اساساً قابل تایید نیست، در مطلب زیر سعی داریم مد‌ل‌هایی را معرفی کنیم که در گزارش معاملات بازار خودرو به عنوان خودروهای مناسب برای خانم‌ها یاد می‌شوند و ظاهراً خانم‌های بسیاری از مشتریان پروپاقرص این خودروها هستند.

guide to buying cars for iranian women tiba 2

۱ – تیبا هاچ‌بک

بنا به خیلی از نظرات، ارزانترین و یکی از بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی نه پراید، بلکه تیبا است. از آنجا که امروز در خیابان‌های داخل پراید بیشتر به‌عنوان یک خودروی کاری و مسافرکش فرض می‌شود، خانم‌هایی که بودجه خریدشان در این بازه است بیشتر به خرید تیبا تمایل دارند.

تیبا هاچ‌بک همان تیبا ۲ است که صندوق آن حذف شده و اندازهٔ ماشین کوچکتر شده است. این محصول از هم‌خانواده دیگر کمپانی سایپا یعنی پراید، گیربکس و ترمز‌های قوی‌تر و بهتری دارد و از لحاظ ایمنی نیز به‌لحاظ بهبودهایی که در جنس و طراحی ستون آن انجام شده، نمره بهتری از پراید می‌گیرد.

تیبا خرج بالایی ندارد، بازار لوازم یدکی و تعمیر آن خوب است و برای خرید یک خودروی ارزان و استفادهٔ معمولی انتخاب بدی نیست. هر چند که مثل سایر محصولات هم‌ردهٔ سایپا کیفیت خوبی در ساخت خصوصاً در قسمت کابین و داشبورد ندارد و عایق‌بندی درب‌ها و قسمت مکانیکی آن هم ایده‌آل نیست.

 guide to buying cars for iranian women mvm 315 1

۲ – ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

دومین خودرویی که برای خانم‌ها مناسب است، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک است. قبل از اینکه این محصول به‌طور انبوه وارد بازار شود، ام‌وی‌ام ۱۱۰ محبوب خانم‌ها بود و بسیاری معتقد بودند این مورد به‌نوعی بهترین خودرو برای خانم‌ها در ایران است.

بعد از اینکه مدل ۱۱۰ با توقف تولید و فروش همراه شد، ام‌وی‌ام ۳۱۵ به‌تدریج جای آن را گرفت. هر چند این محصول به‌لحاظ قیمتی فاصله محسوسی با ۱۱۰ دارد، اما در تیپ اسپرت و پلاس ساخته و عرضه می‌شود و با ظاهر جذاب‌تر در قسمت فنی و مکانیکی نیز قدرت بیشتری به راننده‌اش می‌دهد.

این هاچ‌بک دارای موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با جعبه دنده ۵ حالته، شتاب اولیه حدود ۱۲ ثانیه، با مصرف تنها ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر و ماکزیمم سرعت ۱۷۰ است. هر دو تیپ آن امکانات مهم و خوبی در بخش ایمنی و رفاهی مثل نمایشگر، سنسور و دوربین عقب و آینه‌های جانبی برقی دارند و کابین آن نیز بزرگ و جادار است.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ اما مثل بعضی دیگر از محصولات این برند که مدیران خودرو آنها را ارائه می‌دهد کیفیت ساخت چندان بالایی ندارد، عملکرد ترمزهایش چندان مطلوب نیست و خرج آن هم با توجه به قیمت ماشین نسبتاً بالاست.

در هر صورت ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک نیز یکی از بهترین خودروهایی است که خانم‌های ایرانی می‌توانند در حال حاضر آن را تهیه کنند. 

guide to buying cars for iranian women peugeot 206

۳ – پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ که دیگر نیازی به معرفی ندارد. ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین خودروهای خارجی است که پا به بازار کشور گذاشته است. این خودرو از همان ابتدای ورودش به ایران، به دلیل طراحی منحصربه‌فردش مورد توجه جوانان ایرانی قرار گرفت و همچنان پس از گذشت این همه سال، همچنان در خیابان‌ها رفت‌وآمد دارد.

پژو ۲۰۶ هم‌اکنون تنها در دو تیپ ۲ و ۵ تولید می‌شود. تیپ ۲ با پیشرانه TU۳A توانایی تولید ۷۵ اسب بخار را دارد که برای خودرویی با مصرف شهری، عدد مناسبی است. با این حال، تیپ ۵ پژو ۲۰۶،از پیشرانه TU5 بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار را دارد.

پژو ۲۰۶ ابعاد مناسبی برای خودروی شهری دارد، شتاب خوبی دارد، طراحی‌اش همچنان نسبت به سایر تولیدات دیگر قابل قبول است، قطعاتش به خوبی در بازار یافت می‌شود و بازار دست دوم خوبی هم دارد. با این حال، باید گفت که پژو ۲۰۶‌هایی که طی چند سال گذشته تولید شده‌اند از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند و بسیاری از صاحبان این خودروها، از استهلاک بالای این خودرو گلایه دارند .

در هر صورت، پژو ۲۰۶ نیز از همان ابتدای ورودش به بازار به یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی تبدیل شد و این روند همچنان ادامه دارد. 

guide to buying cars for iranian women 207

۴ – پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۶ پلاس، که در کشور ما با نام پژو ۲۰۷ به بازار عرضه شد، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های بازار ایران محسوب می‌شود. پژو ۲۰۷ در ظاهرا همچنان شبیه به پژو ۲۰۶ است و تفاوت چندانی با آن ندارد، اما به واسطه آپشن‌ها و امکانات متنوعی که دارد، موردپسند جوانان ایرانی و به ویژه خانم‌ها قرار گرفت.

پژو ۲۰۷ از پیشرانه TU5 بهره می‌برد و به همین دلیل چالاک و پرشتاب است. خریداران همچنین می‌توانند در صورت علاقه، مدل اتوماتیک آن را خریداری کنند. این پیشرانه قدرتمند به پژو ۲۰۷ کمک می‌کند که برخلاف سایر خودروهای کوچک شهری، برای سفرهای خارج شهر یک خانواده کم‌جمعیت نیز مناسب باشد.

پژو ۲۰۷ نیز مانند برادر بزرگش ۲۰۶، از همان زمان ورودش به بازار مورد توجه رانندگان خانم قرار گرفت که با توجه به قابل قبول بودن امکانات و قیمت (البته قدیمش) گزینه منطقی برای خرید محسوب می‌شود.

guide to buying cars for iranian women kia picanto

۵ – کیا پیکانتو (مدل ۲۰۱۳ به بعد)

یکی دیگر از گزینه‌هایی که از چند سال پیش و خیلی زود به گزینه خوبی بین خانم‌های ایرانی تبدیل شد، کیا پیکانتو است. هر چند امروز این محصول به‌عنوان عضو فعال بازار خودروهای نو و صفر دیگر تولید و عرضه نمی‌شود، اما به راحتی می‌توانید با حدود قیمتی که ذکر شده دست‌دوم آن را بین فروشندگان پیدا کنید. البته که هر چه سال ساخت آن جدیدتر شود، قیمت هم گرانتر می‌شود.

این ماشین اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی و نسل دوم آن نیز از سال ۲۰۱۱ وارد ایران شد و اگر بتوانید صفر آن را پیدا کنید، احتمالاً قیمتی در حدود هیوندای i20 خواهد داشت. این هاچ‌بک که توسط گروه اطلس خودرو به بازار داخلی وارد شده از موتوری ۱۳۰۰ سی‌سی و ۴ سیلندر بهره می‌برد که شتاب اولیه ۱۱ ثانیه و با مصرف خوب و پایین حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر و سقف سرعتی حدود ۱۷۰ کیلومتر می‌دهد.

از لحاظ آپشن‌ها و امکانات ایمنی هم کیا پیکانتو دارای کیسه‌هوا، ترمز ABS، فرمان حساس به سرعت، آینه‌های برقی با گرم‌کن، سانروف و سنسور پارک خودرو است. کیا پیکانتو جزو خوش‌ساخت‌های این برند محسوب می‌شود، هر چند که گزارشاتی از عملکرد نامطلوب کولر و قسمت گیربکس بین خریداران ثبت شده است.

در هر صورت کیا پیکانتو نیز یکی از بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی به شمار می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد.

guide to buying cars for iranian women sandero

۶ – رنو ساندرو

یکی دیگر از بهترین خودروها برای خانم‌ها در بازار ایران، رنو ساندرو است. رنو ساندرو به نوعی همان تندر ۹۰ (یا ال ۹۰) خودمان اما با ظاهری جدید است. ساندرو نیز مانند برادر بزرگ خودش، یعنی تندر ۹۰، از لحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات فقیر است!

با این حال، رنو ساندرو برگ برنده کم ندارد. از ویژگی‌های مثبت این خودرو که باعث شده در بین خانم‌های ایرانی به خودرویی محبوب تبدیل شود، می‌توان به کیفیت ساخت بالا، گیربکس خوب، فضای جادار کابین و امنیت بالایش اشاره کرد. همین موارد بود که باعث شد ساندرو با ورودش به بازار، علی‌رغم امکانات کمش، فروش خوبی را تجربه کند و در بین طرفداران خودروهای هاچ‌بک محبوب شود.

آنطور که آمار خریداران نشان می‌دهد، رنو ساندرو نیز یکی از بهترین خودروهای برای خانم‌ها است که طرفداران بسیاری هم دارد.

guide to buying cars for iranian women i20

۷ – هیوندای i20

یکی از بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی، هیوندای i20 است. اولین نسل این محصول حدود ۱۰ سال پیش به ایران وارد شد، اما چند سال بعد توسط کرمان موتور خط مونتاژ نسل دوم آن هم به‌راه افتاد. هیوندای i20 که طراحی آن توسط اروپایی‌ها و کشور آلمان انجام شده و به‌خاطر همین ظاهر و چهره شیک‌تری نسبت به نسل قبلی دارد از گزینه‌های خوب و با کیفیت بازار کشور است.

در ابتدای معرفی، این خودرو دارای امکانات زیاد رفاهی زیادی نبود، اما مونتاژ کننده ایرانی آن بعد از چند سال آپشن‌هایی مثل اتولایت، نمایشگر و دوربین در آینه را به آن اضافه کرد. هیوندای i20 فضای خوب و جاداری در کابین دارد و با موتور ۱۴۰۰ سی‌سی و ۴ سیلندر و سقف سرعت ۱۷۰ کیلومتر و شتاب اولیه نامناسب و بالای ۱۳ ثانیه مصرف معقول حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر را می‌دهد.

این هاچ‌بک به سیستم کنترل پایداری و ایستایی در سراشیبی هم مجهز شده و در کارکرد گیربکس و فنی راننده‌اش را ناامید نمی‌کند. تعلیق و همینطور فرمان‌پذیری خوب نیز جزو نکات مثبت آن است. هر چند که در سربالایی‌ها قدرت کم می‌آورد و با توجه به اندازه و قیمت آن، در مخارج تعمیر و خرید لوازم یدکی انتخابش را کمی سخت می‌کند.

در هر صورت باید گفت که هیوندای i20 یکی از مناسب‌ترین خودروها برای خانم‌های ایرانی محسوب می‌شود که امکانات و ایمنی خوبی را هم به خریدار ارائه می‌کند. 

guide to buying cars for iranian women 696x392 2

۸ – دی اس ۳

در بین خودروهای محبوب خانم‌ها شاید بتوان گفت که دی اس ۳ از نظر زیبایی و طراحی منحصربه‌فرد است. این خودرو اولین محصول سیتروئن است که نامش با DS شروع شد. در سال ۲۰۱۶ مدیران سیتروئن تصمیم گرفتند که لوگوی خودشان را از روی خودرو حذف کنند و خودروهای دی اس را تحت برندی جدید و لوکس به بازار معرفی کنند.

دی اس ۳ زمانی به بازار ایران وارد شد که تب کراس‌اوور و خودروهای شاسی بلند در بازار داغ بود. به همین دلیل، نتوانست در ایران خوش بدرخشد. اما این باعث نمی‌شود که دی اس ۳ خودروی بدی باشد.

کیفیت ساخت بالا، امکانات و آپشن‌های رفاهی متنوع و عملکرد پیشرانه از نکات مثبت این خودرو هستند که تجربه سواری با آن را دلنشین می‌کنند. از نقاط منفی این خودرو می‌توان به واردات محدودش و حساسیت به بنزین بی‌کیفیت اشاره کرد.

اگر در این فهرست به دنبال خرید خودرویی لوکس و منحصربه‌فرد هستید، دی اس ۳ همان خودرویی است که دنبالش هستید. تجربه نشان داده که دی اس ۳ نیز یکی از بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی بوده است.

guide to buying cars for iranian women golf gti

۹ –  فولکس واگن گلف GTI

اگر از ما بپرسید که خانم‌های ایرانی چه خودروهایی سوار می‌شوند؟ در پاسخ یکی از خودروهایی که معرفی می‌کنیم فولکس واگن گلف GTI است.

یکی از گران‌ترین محصولاتی که خانم‌ها انتخاب می‌کنند، هاچ‌بک آلمانی، با کیفیت و خوش‌ساخت شرکت فولکس واگن است. گلف GTI از بهترین‌های دنیا در این کلاس بدنه محسوب می‌شود و با اسپرت بودنش نظر هر کسی را به‌خود جلب می‌کند. ماشینی که از لحاظ سیستم پایداری و تعلیق نمره بالایی می‌گیرد و با شتاب اولیه عالی و حدود ۶.۵ ثانیه و با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی که دارد و گیربکس ۶ حالته دوکلاچه و همینطور سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر تنها حدود ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر می‌سوزاند.

در آپشن‌ها و امکانات ایمنی هم بهتر است بدانید دارای کیسه هوای جانبی و اضافی، سیستم کنترل کشش، چکینگ باد تایرها، هشدار دهنده خستگی راننده، استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، پخش صوتی و رسانه‌ای هوشمند با نمایشگر ۹ اینچی، تنظیم برقی ارتفاع و گودی کمر صندلی‌ها به‌همراه گرمکن، سنسور باران و برف پاک‌کن، دی‌لایت، سنسور و دوربین عقب و جلو و قابلیت هوشمند عدم لغزش است. فولکس واگن گلف خرج پایینی ندارد، واردات آن محدود بوده و خدمات پس از فروش آن چندان مطلوب نیست.

 در هر صورت فولکس واگن گلف GTI یکی از بهترین خودروها برای خانم‌های ایرانی است که علی‌رغم قیمت بالایش در بین خانم‌های با استطاعت مالی بالا، محبوبیت زیادی دارد.

آخر کدام خودرو برای خانم‌ها مناسب است؟

همانطور که در ابتدای متن هم گفته شد، خرید خودروی مسئله‌ای نیست که بتوان به آن نگاهی جنسیتی داشت و خانم‌های بسیاری نیز هستند که تمایل به خرید خودروی شاسی‌بلند یا سواری و … دارند. با این حال، تجربه و مشاهدات بازار خودرو نشان می‌دهد که خودروهای معرفی شده در این راهنمای خرید، در بین خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارند.

در هر صورت امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. 

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروهای دیگری را نیز می‌شناسید که در بین خریداران خانم محبوب باشند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هستی جمعه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

ال۹۰ از همه بهتره
خوش دست و پرقدرت
پرشتاب

آخرین اخبار