چاپ کد خبر: 79713
11 فروردین 1401

خانم و آقای محترم با این کارها داری زندگیتو نابود میکنی !

همه زوجین جوان خواهان یک زندگی مشترک خوب و پایدار هستند اما باید بدانند برخی از رفتارها بدون آگاهی موجب تخریب زندگی مشترک آن ها می شوند.

آیا شما ناخواسته در حال خراب کردن زندگی مشترکتان هستید؟
داشتن یک زندگی مشترک سالم و پایدار آرزوی همه زوجین جوان است. ازدواج، شروع جاده‌ای دوطرفه است که در سختی ها و مشکلاتی وجود دارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد در زندگی مشترک تنها عشق و دوست داشتن حکم فرما نیست و بی تردید مشکلات و اختلاف های فراوانی بین همسران وجود دارد که با درایت و روش های کاربردی حل خواهد شد.

برخی مواقع بسیاری از ما حفظ زندگی مشترک و رابطه سالم تلاش می‌کنیم اما در نهایت همه چیز خراب می شود چرا که بدون آگاهی با رفتار، گفتار و افکارمان تیشه به ریشه رابطه‌مان می‌زنیم. در این بخش از خانواده پلاس نمناک رفتارهای تخریب کننده زندگی مشترک را آورده ایم.

حل نکردن مسائل آزار دهنده
یکی از مهمترین مهارت های زندگی مهارت پذیرفتن مشکل، رویارویی با مشکل و سپس تلاش در جهت رفع آن است. متأسفانه بسیاری از زوجین مشکلات را نادیده می گیرند و به جای رویارویی با آن و حل مشکلات از آنها فرار می کنند با این خیال خوش که شاید این مسائل خود بخود حل شوند اما این کار سبب می شود مشکلات و افکار منفی دوباره و دوباره به سراغ شما و رابطه‌تان بیاید و به نابودی رابطه بیانجامد پس حتما در اولین فرصت ممکن با همسرتان در مورد مسائل آزاردهنده و مشکلات صحبت کنید و راه حل منطقی برای حل آنان بیابید.

افکار منفی و بدبینی
در بسیاری از مواقع زوجین به دلیل تجربه‌های بدی از روابط قبل خود به همه کس و همه‌چیز بدبین بوده و همیشه فکر می کنند که رابطه شان در حال فروپاشی و آسیب دیدن است. همانطور که بی‌خیالی و خوشبینیِ بیش از حد و نادیده گرفتن نشانه‌ها به رابطه صدمه می زند، فکر کردن به بدترین حالت ممکن زندگی مشترکتان را نابود می سازد پس اگر همسرتان گاهی دیر به خانه می آید و یا دیر جواب تلفنتان را می دهد، فکر نکنید که حتما او خیانتکار است بلکه بپذیرید که یک مشکل بزرگ وجود دارد.

به منظور گرفتن تمام رفتارها و گفتارها
گاهی برخی زوجین در زندگی مشترک تمام رفتارها و گفتارهای یکدیگر را در ذهن خود مرور کرده و برای اعمال یا گفته‌های ظاهرا بدون دلیل شریک زندگی خود، دلایلی خودخواهانه یا شیطانی می یابند.

این رفتار سبب می شود زندگی مشترک به سمت نابودی سوق یابد پس حساس نباشید و نیتی که پشت هر حرف و گفتاریست توجه نکنید بلکه از برخی رفتارها و گفتارها بگذرید و عبور کنید و به نیتی شوم پشت جملات نیاندیشید مثلا اگر همسرتان به شما می گوید عاشقتان است، فکر نکنید او دوباره چیزی از شما می خواهد بلکه با این جمله خوشحال شوید.

اشتباهات در زندگی مشترک

حسادت بیش از حد
یکی دیگر از رفتارهایی که سبب رنجش زوجین از یکدیگر می شود، حسادت بیش از حد است. شریک زندگی تان برای شما فردی بسیار جذاب و خواستنی است اما برای دیگران به همین نسبت جذابیت ندارد، پس نباید باعث ایجاد حس حسادت در شما شود، بهتر است که نگرانی هایتان را دور بریزید و با حسادت های بی جا او را از خودتان نرانید.

سرزنش همسر
یکی از علت هایی که سبب نابودی زندگی مشترک خواهد شد، سرزنش همسر و مقصر دانستن او در مسائل مختلف است. اگر در زمان مواجهه با شکست یا احساسات ناراحت‌کننده برای کم کردن طعم تلخی رو به سرزنش شریک زندگی خود می‌آورید، شریک زندگیتان را در ابتدا از خودش و خیلی زود از خودتان متنفر خواهید ساخت.

انتظار تغییر یکدیگر
یکی از چیز‌هایی که سبب نابودی و حتی طلاق عاطفی زندگی مشترک می شود، این است که زوجین یکدیگر را همانطور که هستند، نمی پذیرند و متمایل به تغییر دادن یکدیگر هستند. اگر رفتار یا ویژگی یا خصوصیتی در فرد مورد علاقه شما وجود دارد که شما نمی‌توانید با آن زندگی کنید، انتظار نداشته باشید فقط به خاطر ازدواج با شما تغییر کند.

برچسب‌های منفی
یکی از رفتارهایی که سبب تخریب رابطه می شود، برچسب زدن و سرزنش همسر است. قرار دادن برچسب‌هایی، چون خودخواه، بی لیاقت، تنبل و… روی شریک زندگیتان بیشتر باعث دور شدن همسر و انتقال دادن یک حس بد و حال بد به طرف شده و به شدت سلامت رابطه‌ را به خطر می‌اندازد.

این کار سبب می شود، همسرتان به این نتیجه برسد که در مغز شما هیچ خصوصیت مثبتی برای او ثبت نشده است و از شما رنجیده خاطر شده و کینه به دل خواهد گرفت پس اگر در میانه بحث و مجادله از صفتی برای همسرتان استفاده نمودید، پس از آرام شدن از همسرتان عذرخواهی کنید و به او توضیح دادید که تنها دلیل استفاده از آن عبارت، عصبانیت یا رنجشتان بوده است و نه ویژگی‌های همسرتان.

وابستگی بیش از حد
وابستگی بیش از حد و افراطی، شما را از شریک زندگی تان دور می سازد. اگر همیشه به شریک زندگیتان وابسته باشید و به او بگویید نمی توانید بدون او زندگی نمایید، به او می فهماند که در زندگی هیچ استقلالی ندارید و نمی توانید از پس زندگیتان برآیید، این حرف مسئولیت های شریک زندگی تان را بیشتر کرده و همسرتان برای جلوگیری از وابستگی مجبور به ترک شما می شود.

شما هم اگر در این باره نظری دارید برای ما بنویسید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار